Lidovky.cz

Zážitky počkají. Slevové portály místo cest prodávají zboží, nabízí i rozvozy z ‚hladových oken‘

Ekonomika

  5:00aktualizováno  15:06
PRAHA - Leží vám doma dárkový voucher, kterému brzy skončí platnost a litujete, že jste si zážitek kvůli pandemickým opatřením nestihli užít? Krizová situace donutila ke změnám i slevové portály, ač jim to přináší nemalé ztráty. Například známý Slevomat, jehož polovinu obratu tvořilo cestování, se krizové situaci přizpůsobuje a nastavuje novou nabídku služeb. Věří, že v mezičase „postaví ranvej“, od které se po krizi rychle odrazí.

ilustrační snímek foto: Outdoor Interlaken

Pro největší český slevový portál Slevomat do nedávna představovalo cestování asi polovinou celkového obratu, vedle toho dalších 40 % tvořily služby, které jsou nyní kvůli karanténním opatřením uzavřeny. Firmě tak v současnosti zbývá zhruba 10 % tržeb, které byly běžné.

Roste ale poptávka po zboží, jež se v době krize pro Slevomat stalo jediným zdrojem výdělku. V rozhovoru pro czechcrunch.cz to uvádí novopečený ředitel Ladislav Veselý.

Podle Veselého je jasné, že cestování v současnosti netáhne. „Zboží je teď náš základ a meziročně roste - navýšené plány v těchto dnech přeplňujeme o desítky procent,“ sdělil serveru Lidovky.cz. Žádoucí jsou podle Veselého především trvanlivé potraviny, potřeby pro domácnost, ale i online vzdělávací kurzy. Situace údajně firmě nabízí nové modely služeb. Slevomat tak začíná experimentovat s rozvozem jídel z „hladových oken“ a online degustacemi vín.

Letos jen po Čechách

Češi údajně za současné situace zatím letní dovolené neplánují. „Očekáváme ale, že letos poroste zájem o tuzemské dovolené,“ říká Veselý. Nabízet pak chce především místa, která budou při nedostatku zahraničních turistů strádat, především Prahu a Český Krumlov.

Do propagace zahraničních zájezdů Slevomat tedy v současnosti neinvestuje. „I kdyby se hranice otevřely, tak vzhledem k zdravotní situaci v mnohých evropských zemích se dá předpokládat, že lidé opět budou raději trávit dovolenou u nás,“ myslí si Veselý a vzniklou situaci srovnává s nedávnou migrační krizí.

Připraveni na ,vzlet´

V rámci nutných snižování nákladů Slevomat nastavil téměř všem zaměstnancům poloviční úvazky. Výpovědi firma údajně musela řešit jen asi s deseti lidmi, kteří nemají přímý vliv na byznys. Naplno pracují jen zaměstnanci z oddělení zákaznické péče, aby služby neutrpěly na kvalitě.

Podle Veselého si Slevomat šetrnými opatřeními vytváří dlouhou ranvej, od které se po skončení krize snadno odlepí.

Zážitky počkají

Všem zakoupeným voucherům, které není možné kvůli aktuálním vládním nařízením využít, se Slevomat snaží prodlužovat platnost, za jiné společnost vrací peníze. „Snažili jsme se zákazníkům vyjít maximálně vstříc, aby se ani teď nemuseli bát nakupovat,“ potvrdil serveru Lidovky.cz Veselý.

Počet objednávek na dalším oblíbeném portálu kvůli koronaviru sice poklesl, o zážitky ale lidé stále jeví zájem. Podle Michaely Pecníkové z rajezazitku.cz zákazníci v současnosti bezkontaktně překvapují své blízké a zážitky jim zasílají k narozeninám nebo jiným výročím.

Pokud se u již zakoupeného poukazu ze serveru rajzazitku.cz blíží konec platnosti, bude na žádost prodloužena. Všechny nově zakoupené poukazy pak mají rovnou platnost prodlouženou, a to na 15 měsíců. Bezplatné storno objednávky lze nově provést po dobu 90 dní, místo obvyklých 14.

„Chceme zákazníkům zaručit pocit jistoty, že na absolvování zakoupeného zážitku nebo jeho případné stornování budou mít dostatek času – i v případě, že budou pandemická opatření trvat delší dobu,“ vysvětlila pro Lidovky.cz Pecníková.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.