Lidovky.cz

Z veselé pošťačky s kočárkem se stala opora kanceláře Partners

Ekonomika

  6:57 – ADVERTORIAL
Muž, který kvůli pandemii koronaviru přišel o práci. Mladá maminka, která se po rodičovské neměla kam vrátit do práce. Finanční poradenství je příležitost, jak restartovat kariéru.

Flexibilní práce. Jana Nejmanová pracuje v hradecké kanceláři Partners jako osobní asistentka Marcely Leskové a Jiřího Leska. foto: Ondřej Littera

Advertorial

Jana Nejmanová je energická mladá žena, která nevypadá, že ji něco zaskočí. “Nikdy jsem si nemyslela, že budu podnikat a že budu pracovat ve finančním poradenství,” přiznává. Ale už přes tři roky je osobní asistentkou vedoucích jedné z královéhradeckých kanceláři Partners, kterou vedou manželé Leskovi. V rámci své práce se stará i o marketing a další věci.

Flexibilní práce. Jana Nejmanová pracuje v hradecké kanceláři Partners jako...
Flexibilní práce. Jana Nejmanová pracuje v hradecké kanceláři Partners jako...

Čas na změnu

Nastartujte novou kariéru ve financích na zaměstnaneckých i podnikatelských pozicích. Pošlete svůj životopis na prilezitost@partners.cz nebo navštivte sekci Kariéra na webu Partners.

Sama přitom udělala s finančním poradenstvím špatnou zkušenost. Spolu s manželem se vrhla do stavby rodinného domu. “Bylo to trochu finanční harakiri,” přiznává po letech. Skončila se dvěma hypotékami na krku, z nichž tu druhou nemohla čerpat bez zaplacení první a její tehdejší finanční poradkyně celou situaci, která mladou rodinu drtila, nijak nespěchala vyřešit.

Po čase získala kontakt na svého nynějšího šéfa. Začali si o problému povídat a Jiří Lesk se ujal jeho řešení. “Poprvé nám na první schůzce nepřišel nikdo nic nabízet a netvrdil, že přesně ví, kde nám refinancování našich úvěrů zařídí. Byli jsme překvapeni, velmi mile, že se nás někdo ptal, jaké máme s mužem sny a přání, zda a kdy plánujeme založit rodinu a jak velkou, zda máme nějaké koníčky a jaké sporty provozujeme, jak si představujeme náš život ve stáří a zda si na něj už spoříme. Jednoduše nás zaplavil spoustou otázek, které nám do té doby žádný finanční poradce nepoložil,” vzpomíná Jana Nejmanová. Kromě vyřešení potíží s hypotékami si odnesla i finanční plán s tím, jak si má odkládat peníze.

Práce s malým dítětem

Cesta Jany pod křídla Partners byla pozvolná. Pořídila si miminko. Během rodičovské firma, kde pracovala, zanikla a mladá žena se neměla kam vrátit do práce. A manželé Leskovi hledali někoho na výpomoc s administrativou kanceláře. Zpočátku jen na pár hodin.

„Na začátku jsem byla taková veselá pošťačka s kočárkem,” vzpomíná Jana Nejmanová. Později získala přístup do počítačových systémů, zjišťovala informace od obchodních partnerů. Po necelém roce postoupila k zaškolení v rámci programu Profi Asist, což je v Partners program na podporu asistentských pozic. “Teď už jsem členkou Profi teamu, který zajišťuje vzdělávání i pro ostatní a vymýšlíme, jak do programu dostat víc lidí,” popisuje.

Můj byznys, moje budoucnost

Jak hodnotí svůj posun ze zaměstnaneckého poměru do podnikání? „Byla jsem spokojený zaměstnanec. Ale přijde okamžik, kdy zjistíte, že v práci už nemáte kam růst, kam se posunout. A to i finančně. Poslední tři roky vymýšlím, jak budu ve světě finančního poradenství podnikat. Hrozně mě to baví a dává mi to svobodu volby. Volby, kolik času a energie budu svému podnikání věnovat,” vysvětluje mladá žena. Na své práci oceňuje právě časovou flexibilitu, že si práci může naplánovat tak, aby zvládla i péči o svého potomka - předškoláka. Může pracovat i z domu.

„Já se v pondělí do práce těšívám. Jednak jsem vášnivá zahradnice, takže po víkendu bývám fyzicky zničená. Druhak mě baví různorodost mojí práce. Pokaždé řeším jinou problematiku: neživotní pojištění, kalkulace životních pojištění, hypotéky. Starám se i marketing, třeba o to, jak se prezentujeme na facebooku,” popisuje škálu úkolů, které řeší.

Jana Nejmanová má osobní finanční plán, který jí v době řešení patálie s hypotékami Jiří Lesk připravil. „Paradoxně jsem se jím začala řídit a odkládat si peníze až teď, v době koronaviru. Ušetřila jsem za dojíždění a za školku, protože moje práce se dá skloubit s péčí o syna. Tyhle peníze teď míří do rezerv,” vysvětluje.

Flexibilní práce. Jana Nejmanová pracuje v hradecké kanceláři Partners jako...

Ostatně ekonomicky divoké jaro, kdy se kvůli nemoci covid-19 zastavila kola ekonomiky, přineslo poradcům nová zadání od klientů. „Část lidí čekala na příležitost k investicím, kterou každá krize přináší, a investovali. Na druhou stranu jsme měli klienta, který stál před realizací finančního plánu a měl začít odkládat prostředky. Ale přišel o práci. V tomhle okamžiku je u nás na zaškolení,” říká Jiří Lesk. „Pojal to jako příležitost pro nový kariérní začátek,” dodal.

Od negativní reakce po klienty v rodině

Lidé většinou vyhledávají finanční poradce, když se dostanou do problémů. Nebo když je čeká nějaká závažná finanční operace: nejčastěji vyřízení hypotéky, případně když řeší škodnou události. “Dříve jsem pracovala se zákazníky, kteří firmě platili za zboží. Tady pracuji s klienty. Přitom je to o vzájemné spolupráci: čím víc klient dokáže popsat, co potřebuje, tím je větší pravděpodobnost, že se dobereme dobrého výsledku,” popisuje Nejmanová .

Ona sama nikdy neměla pocit, že ve světě rodinných financí tápe. “Rodiče nás k tomu vedli, uměla jsem takové ty základní operace, třeba vyplnit složenky. Poslední tři roky mi ukázaly, že k financím je možné přistupovat i jinak, systematicky a s výhledem na budoucnost,” řekla.

I její rodina, která práci v tomto oboru dříve nevnímala nijak pozitivně, svůj názor postupně mění. “Někteří moji sourozenci jsou už našimi klienty,” vysvětluje. Přitom nejdůležitějším stavebním kamenem vztahu mezi klientem a poradcem je důvěra. A také schopnost říkat i nepříjemné věci. Protože ve hře jsou přece peníze.

“Základní věc je motivovat klienta k tomu, aby si nejdříve uvědomil svoje cíle a svoje sny, které chce v životě splnit a poté jej k cílům dovést. A někdy to může být nepříjemné, protože třeba nepojede na tolik výletů, v hospodě si odepře nějaké to pivo či si nekoupí nejnovější smartphone. Naší prací je naučit klienta, aby nejdříve zaplatil sobě a pak ostatním,” říká Lesk. A Jana Nejmanová dodává: “Podle mě je důležitý profesionální přístup. Vědět, kam mám jít a jak klientův problém vyřešit. A také schopnost přiznat, že něco nevím, že potřebuji doověřit informace. Protože nikdo nemůže znát všechny produkty na trhu, ale tím, že přiznáte, že řešení teprve budete hledat a že se na to musíte podívat, tím dáváte klientovi najevo, že pro něj uděláte to nejlepší.”

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.