Lidovky.cz

Řetězec H&M se po více než deseti letech propadl do ztráty. Tržby mu klesly o 50 %

Ekonomika

  10:28
Stockholm - Švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M) se ve druhém fiskálním čtvrtletí propadl do ztráty před zdaněním 6,5 miliardy švédských korun (SEK; 16,6 miliardy Kč), zatímco ve stejném období loni vykázal zisk 5,9 miliardy SEK. Firma skončila ve ztrátě poprvé za více než deset let. Na výsledky měla dopad pandemie nemoci covid-19, kvůli které firma musela uzavřít velkou část svých obchodů, uvádí se v jejím pátečním prohlášení.

Čisté tržby se za tři měsíce do konce května snížily o 50 % na 28,7 miliardy SEK. Firma ve čtvrtletí musela dočasně zavřít obchody v mnoha zemích, v polovině dubna bylo zavřených zhruba 80 % jejích obchodů. Tržby přes internet ale o 36 % vzrostly.

H&M rovněž uvedla, že rozšířila slevy, což jí snížilo ziskovou marži. Varovala také před možností dalších vysokých slev ve třetím čtvrtletí.

Známý oděvní řetězec Camaieu má kvůli restrikcím finanční problémy. Francie pro něj hledá kupce

V současnosti se prodej začíná zlepšovat a zavřených zůstává zhruba sedm procent z více než 5000 obchodů firmy. Společnost se však rozhodla, že za celý letošní rok otevře méně nových obchodů, než původně plánovala, a naopak jich více zavře. Hodlá tak zcela uzavřít 170 obchodů a 130 jich otevřít, což znamená, že se v letošním fiskálním roce počet jejích obchodů sníží zhruba o 40, uvedla agentura Reuters.

Společnost H&M byla založena v roce 1947 a je druhým největším módním řetězcem na světě za španělskou firmou Inditex. Kromě hlavní značky H&M vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET a Afound. Působí ve více než 70 zemích světa, včetně České republiky.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.