Znovu se tak odkládá uzavření smlouvy na výstavbu prvního úseku metra D s vítězem tendru. DPP uvedl, že rozhodnutí zkoumá a nechá jej posoudit právníky. Podle mluvčího Daniela Šabíka nemá rozhodnutí na stavbu metra nyní vliv.
„Úřad dospěl k závěru, že zadavatel porušil zákon o zadávání veřejných zakázek, když se v odůvodnění rozhodnutí o námitkách stěžovatele podrobně a srozumitelně nevyjádřil ke všem skutečnostem v těchto námitkách uvedeným,“ uvedl Švanda. Vzhledem k tomu, že DPP porušil zákon při vypořádávání námitek, úřad se celkovým nastavením tendru a jeho podmínek nezabýval.
Antimonopolní úřad zrušil zakázku Pražského dopravního podniku na geotechnický dozor při stavbě metra D |
Úřad už v červenci zakázal DPP předběžným opatřením uzavřít s vítězem tendru smlouvu, dokud řízení u ÚOHS neskončí. To se teď stane buď v důsledku uplynutí lhůty pro rozklad, nebo při podání rozkladu až vydáním rozhodnutí druhého stupně.
„Rozhodnutí jsme obdrželi včera (čtvrtek) večer, v tuto chvíli jej analyzujeme a zkoumá jej i externí advokátní kancelář, která tuto veřejnou zakázku po právní a procesní stránce pro DPP připravovala a za její formální správnost a soulad s legislativou ČR nese plnou odpovědnost. V této chvíli nebudeme předjímat, jaké další konkrétní právní kroky v této záležitosti podnikneme. ÚOHS ve svém rozhodnutí zakázku nezrušil, ale stanovil nápravné kroky, kterým se budeme po jejich právní analýze věnovat, „ uvedl Šabík. „V každém případě ani toto rozhodnutí ÚOHS nemá v tuto chvíli žádný vliv na probíhající proces stavebního řízení na stavbu metra D v úseku Pankrác D - Nové Dvory. V přípravách metra D pokračujeme podle aktuálního harmonogramu,“ dodal.
Pokud žádná ze stran rozklad nepodá, začnou běžet zákonné lhůty na vypořádání námitek k tendru a následné lhůty pro podání podnětu k ÚOHS. Ani v této době nebude DPP moci smlouvu s vybraným uchazečem podepsat. Podpis smlouvy se tak posune i o další týdny.
Zakázku na výstavbu prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu vyhlásil pražský dopravní podnik a její hodnota přesahuje deset miliard korun. Nabídky mohli zájemci podávat do konce dubna, dopravní podnik lhůtu kvůli vyhlášení nouzového stavu prodloužil. Stavba měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, celkem by měla trvat 7,5 roku.
Nová linka metra má spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.