Lidovky.cz

Ekonomika

Prodej aut za deset měsíců klesl o 22 procent na 165 154 vozů, rostl naopak prodej motocyklů

Automobily - ilustrační foto. foto: ČTK

Praha - Prodej nových osobních aut za deset měsíců klesl o 21,7 procenta na 165 154 vozů. Po září, kdy prodeje o sedm procent vzrostly, se v říjnu trh opět propadl o 15,6 procenta na 16 835 aut. Rostl prodej autobusů a motocyklů. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.
  18:43

Nejprodávanější je opět Škoda s poklesem o necelých 14 procent na 62 749 vozů, následuje Hyundai s propadem o 16 procent na 13 176 vozů a Volkswagen s 29 procentním poklesem na 12 430 prodaných aut. Na čtvrtém místě je Dacia (8105) a pátá Toyota (7717). Celkem 73 procent aut nakoupily firmy. Z hlediska paliva vede benzín s 65,5 procenta, podíl nafty letos vzrostl o dva procentní body na 29,5 procenta.

Škoda Auto za letošek dodala přibližně o pětinu méně vozů. Výpadek se automobilce nahradit nepodaří

Mezi modely vede Škoda Octavia s 16 522 prodanými vozy, druhá je Škoda Fabia s prodejem 13 577 kusů a třetí Škoda Scala, kterou si dosud letos pořídilo 7438 zákazníků. Na dalších místech jsou další modely Škody Karoq a Kamiq, následuje Hyundai i30.

Podle ředitele zastoupení Škody v ČR Jiřího Maláčka se naděje na dorovnání loňských čísel vzdaluje. Za pozitivní považuje rostoucí zájem o novou Octavii, na kterou jen v říjnu přišlo přes 2000 objednávek a také pomalu se rozbíhající prodej do firemních flotil. „Jen těžko s kolegy odhadujeme, jaké dopady budou mít nadále zavřené showroomy. Snaha o jejich znovuotevření a vyjednávání s vládou je vzhledem k prakticky minimálnímu riziku přenosu viru nadále naší jednoznačnou prioritou,“ dodal.

V samotném říjnu, na jehož konci vláda zavřela autosalony, zaznamenaly značky Škoda i Hyundai pokles o 24 procent, naopak Volkswagen o tři procenta rostl a vrátil se na druhé místo. Na čtvrtou příčku se posunula Toyota s růstem o 14 procent, pátá Dacia zvýšila prodej o 38 procent. „V říjnu jsme měli 915 zákaznických objednávek, což je stejně jako v loňském roce. Znamená to, že se nám díky dodávkám v dalších měsících bude dařit zvyšovat tržní podíl na klesajícím trhu. Posílili jsme komunikaci o on-line kampaň našeho virtuálního showroomu, přes který prodáváme vozy na internetu v době uzavření provozoven,“ uvedl ředitel Toyoty v ČR Martin Peleška.

Škodě Auto za devět měsíců klesl provozní zisk o 60 procent, důvodem je koronavirus i vývoj směnného kurzu

Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly pokles o 20,6 procenta na 13 676 vozů, v říjnu vzrostly meziročně o 6,4 procenta. První je značka Peugeot s 2338 prodanými vozy, následují Volkswagen a Fiat. Prodej nákladních aut se snížil o 32,7 procenta na 5696 vozidel. První je Mercedes-Benz, druhý MAN a třetí DAF.

Prodej autobusů se za deset měsíců zvýšil o 2,8 procenta na 1049 vozidel. V říjnu ale meziročně klesl o téměř 11 procent. První je domácí značka Iveco Bus s 422 registrovanými autobusy, následují SOR (257) a MAN (109).

Kategorie motocyklů zaznamenala letos nárůst registrací o 7,9 procenta na 19 073 strojů. V desátém měsíci prodeje vzrostly meziročně o 3,3 procenta. První je značka Honda s 3640 registrovanými motocykly, následují Yamaha, CF Moto, KTM a Piaggio.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.