Základním prvkem slíbené vládní podpory je poskytnutí jedné miliardy eur na prodloužení programu příspěvků na nákup elektromobilů do roku 2025. Tento program měl podle dřívějších plánů skončit příští rok, napsala agentura Reuters.
Po účetním skandálu převezme německou společnost Wirecard banka Santander |
Další miliarda eur bude podle Reuters využita na program šrotovného pro starší nákladní automobily, který má pomoci dopravním společnostem a místním samosprávám při modernizaci vozového parku. Vláda rovněž vytvoří fond v objemu miliardy eur k financování inovací a transformace automobilového průmyslu.
Podle německého ministra hospodářství Petera Altmaiera bude německý automobilový průmysl díky vládní podpoře dobře připraven překonat problémy, kterým čelí. „Chceme spojit cestu z ekonomické krize s cestou z klimatické krize,“ řekla ministryně životního prostředí Svenja Schulzeová po dnešním setkání zástupců vlády s představiteli automobilek.
Automobilový průmysl má na německém hrubém domácím produktu podíl téměř deset procent. Přímo a nepřímo odvětví zaměstnává přibližně milion lidí.