Lidovky.cz

Ekonomika

E-shopy letos snadněji sehnaly posily, o místa se hlásili letušky nebo muzikanti

E-shopy letos nemají nouzi o brigádníky. foto:  Dan Materna, MAFRA

PRAHA - Internetoví obchodníci se letos s předstihem připravili na vrchol sezony a před Vánocemi navýšili počty pracovníků o stovky až tisíce lidí. Posily sháněli snadněji než v předchozích letech. Hlásili se totiž často lidé z oborů výrazně zasažených koronavirovou krizí jako gastronomie, cestovní ruch a služby. V e-shopech pomáhají i letušky či muzikanti, sdělili zástupci internetových prodejců.
  13:14

Obsadit volná místa neměl na rozdíl od předchozích let problém například e-shop Mall.cz. Podle jeho mluvčí Pavly Hobíkové totiž mnoho lidí ztratilo kvůli pandemii práci. Ve velkém se tak o zaměstnání ve skladu, na výdejních místech nebo zákaznické lince hlásili lidé z gastronomie, hotelnictví nebo cestovního ruchu,“ uvedla.

OBRAZEM: Prodeje e-shopů trhají rekordy. Podívejte se s námi, jak to zvládají přepravní firmy

Internetový obchod s cyklistickým vybavením bikero.cz zavedl vlastní kurýry, kteří zákazníkům zboží doručí osobně. Chce tak garantovat s objednávkou do 20. prosince doručení do Štědrého dne. Podle ředitele e-shopu Martina Kudrny se podařilo zvýšit kapacitu služby „bikero kurýra“ skokově. Většina najatých řidičů přitom před pandemií působila v cestovním ruchu. „Mám radost, že tímto projektem dáváme práci lidem, pro které je aktuální situace obzvlášť složitá,“ dodal Kudrna.

Některé e-shopy situaci s dopravou řeší otevřením vlastních výdejních míst....
Podle facebookové skupiny Provozovatelé e-shopů, jež čítá na 13 tisíc členů,...

Společnost Alza podle své mluvčí Daniely Chovancové před sezonou posílila své stavy o stovky pracovníků. „Za poslední dva měsíce jsme tak přivítali více než 500 nových zaměstnanců a brigádníků ve všech zemích, ve kterých Alza působí. O brigádnické pozice je obrovský zájem a hlásí se stovky kandidátů každý týden,“ uvedla. Volná místa se podle ní letos obsazovala lépe i díky tomu, že na pracovním trhu byla volná kapacita z oborů zasažených koronavirovou krizí.

Kvůli předvánoční špičce najala společnost Amazon do svého distribučního centra v Dobrovízi u Prahy tři tisíce sezonních pracovníků. „Právě díky personálnímu posílení provozu jsme v tomto období schopni zajistit včasné doručování objednávek k zákazníkům. Zřejmě i vlivem aktuální pandemické situace jsme oproti loňsku při náboru zaznamenali výrazně vyšší zájem ze strany pracovníků přicházejících ze segmentu gastronomie a služeb,“ uvedla PR manažerka Amazonu Miroslava Jozová.

Přes posílené kapacity e-shopy nabádají k včasnému nákupu, aby se lidé vyhnuli stresu z toho, zda zásilka dorazí včas. Hobíková z Mallu při nákupech na poslední chvíli doporučuje osobní vyzvednutí v Mall shopech nebo boxech. Alza podle Chovancové násobně rozšířila síť Alzaboxů i službu AlzaExpress s instalací velkých domácích spotřebičů a televizí, doplnila.

Obraty internetových obchodů za předvánoční období by podle Asociace pro elektronickou komerci letos mohly být kolem 65 miliard korun. Znamenalo by to meziroční růst o více než čtvrtinu. Vrchol prodejů se očekává v týdnech od pondělí 7. prosince až do Vánoc.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.