Lidovky.cz

Nisan 370Z: Klasicky střižený sporťák. Tělem i duší

Ekonomika

  10:15
Nissan 370Z si na nic nehraje. Atraktivní dvoumístné sportovní kupé se zadním pohonem a s motorem o výkonu přes tři sta koní vám nabídne pořádnou porci zábavy. Navíc za cenu, jakou byste jinde marně hledali.

Kratší a obratnější než předchůdce. Nissan 370Z s klasickou koncepcí pohonu nabízí jeden z nejlepších poměrů cena/výkon. foto: Nissan

Musím se přiznat, že u aut mám rád jednoduchost a přímočarost. Líbí se mi, když hned po prvním pohledu vím, co od vozu můžu čekat. Žádné okolky a žádná překvapení. A právě to jsem u Nissanu 370 nalezl.

Nissan v konstrukci tohoto vozu sice využívá moderní techniku, ale v zásadě se nejedná o žádná divoká řešení, jaká je možné nalézt třeba u jeho většího sourozence, modelu GT-R. Tady je prostě za přední nápravou umístěný pořádně velký (3,7 litru) atmosférický šestiválec s výkonem 331 koní, který přes manuální převodovku a samosvorný diferenciál pohání zadní kola.

Data

Karoserie
Rozměry 4250x1845x1315 mm
Hmotnost 1496 kg

Motor
zážehový V6, 3,7 l
Výkon 243 kW (331 k)/7000 min-1
Toč. moment 366 N.m/5200 min-1

Provoz
Zrychlení 0-100 km/h 5,3 s
Nejvyšší rychlost 250 km/h
Komb. spotřeba 10,5 l/100 km

Cena 999 900 Kč

S délkou čtyři a čtvrt metru je 370Z relativně kompaktní vůz. Ve srovnání s jeho předchůdcem (Nissan 350Z) došlo ke zmenšení vzdálenosti náprav o celých 10 cm. Současně s tím se zvětšil rozchod zadních kol o polovinu této vzdálenosti. To všechno jsou důvody, proč sportovní kupé nyní působí obratnějším a současně i mnohem stabilnějším dojmem.

Nissan 370Z si na nic nehraje ani při jízdě. Odpružení je poměrně tvrdé, takže na nerovnostech ani po vyjetých kolejích není jízda příliš příjemná. Když na to ale přijde, dokáže tohle auto poskytnout hodně zábavy. Na hladké silnici se můžete na podvozek spolehnout, zadní kola mají dostatek trakce, takže na suchu se nemusíte při troše necitlivosti s plynem ničeho bát. Navíc nad bezpečností stále bdí stabilizační systém.

Ten je samozřejmě možné vypnout. Potom se ovšem řízení stane náročnější – ale také ještě zábavnější. "Zetko" ochotně zatáčí a volant vám poskytuje dostatek informací o zbývající trakci předních kol. Vhodnou nájezdovou rychlost proto odhadnete poměrně snadno. Celková tuhost vozu a jeho citlivost daná i rychle reagujícím motorem způsobí, že ve výjezdu ze zatáčky je pouze na vás, zda se oddáte čisté stopě, nebo poněkud popustíte uzdu vášním. Když zvolíte druhou možnost, mohu vás ujistit, že Nissan se i v těchto situacích chová přirozeně, předvídatelně a dává silnou zpětnou vazbu.

Aby Nissan usnadnil řízení modelu s manuální převodovkou, vymyslel pro něj jednu zajímavou funkci – automatické meziplyny. Při podřazování na nižší rychlostní stupeň auto vždy samočinně vytočí motor tak, aby otáčky dokonale sedly. Díky tomu máte práci s pedály nejen usnadněnou, ale současně je automobil při podřazování mnohem stabilnější.

V úvodu zmiňovaná jednoduchost a přímočarost se projevuje také ve finanční stránce. Základní Z je v nabídce za milion korun, a to je velmi zajímavá cena. Nikdo jiný vám totiž výkon přes tři sta koní a tak ryzí jízdní projev za dané peníze nenabídne.

Autor:
Témata: Auto, Nissan 370Z, Nissan
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.