Lidovky.cz

Mégane sedan v novém – 'limuzína' pro chudé

Ekonomika

  12:44
Proč ty uvozovky? Renault Fluence má být podle automobilky opravdovou limuzínou. Tou ale ve skutečnosti není, jeho největší přednosti jsou poněkud jiné. Díky nim je ovšem na našem trhu svým způsobem unikátní.

Renault Fluence foto: Renault

Většina automobilek to se svými reklamními tvrzeními občas přežene. O svém novém sedanu Renault tvrdí, že je to "opravdová limuzína". Což je termín označující luxusní sedany, které se ale prodávají za několikanásobky ceny nového modelu Renaultu.

Přitom právě cena je jeho největším lákadlem. Za částky začínající na třech stech tisících korun nabídne 4,6 metru dlouhou karoserii klasického střihu, v měřítcích nižší střední třídy nadprůměrný prostor pro pět pasažérů a velký kufr k tomu.

Renault Fluence - interiér

Ve skutečnosti jde o nástupce Méganu sedan. Nyní se však jmenuje Fluence, čímž automobilka avizuje, že již nejde jen o hatchback s "naroubovaným" kufrem, nýbrž o model se svébytnou, elegantnější karoserií.

Uvnitř je ale vše jasné. Palubní desku má Fluence společnou s novou generací Méganu. Proč ne, interiér Méganu vyniká kvalitními materiály i slušným zpracováním. Největší odlišností Fluence je klasický přístrojový panel místo digitálního tachometru Mégane, který by se konzervativnějším kupcům sedanů nemusel líbit.

Automatika ani za příplatek

Snaha o stlačení ceny vozu se projevila zjednodušením nabídky. Do Fluence si například nemůžete ani za příplatek pořídit průvlak na lyže, má jen sklopná opěradla zadních sedadel dělená v poměru 2:3. Také nabídka motorů je omezená na benzinový 1,6 litru a dvě verze známého turbodieselu 1,5 dCi. Kdo by chtěl automatickou převodovku, u opravdových limuzín dnes již neodmyslitelnou, musí se porozhlédnout jinde.

Hodnocení

Za volantem: 2,5 *
Rodina: 3,5 *
Cena: 4,5 *
max. 5 *

Komfortní je však Fluence dost. Plavně proplouvá krajinou, spíše měkčí podvozek posádku výborně izoluje od nerovností silnic. Tohle je klasický pohodlný vůz, bez dnes tak módních sportovních ambicí. Téměř vzácnost... Zájemci ocení pro mnohé až přílišnou lehkost jeho řízení. Že ve volantu není žádný cit, při ostré jízdě v zatáčkách toho moc nevydrží a stabilizační systém nelze vypnout, jim bude jedno.

Komfort nezkazí ani turbodiesel, který se k Fluence možná hodí nejlépe. V tomto případě silnější verze známého motoru 1,5 dCi o výkonu 105 koní. Po zahřátí s měkkým chodem, dobře odhlučněný a nepřenášející vibrace do interiéru.

Renault Fluence

Navíc úsporný: průměrně si vyžádá 5 nebo 6 litrů, při klidné jízdě i méně. Akorát musíte hlídat otáčky. Do dvou tisíc je líný, což může nepříjemně překvapit například při předjíždění. Sílu dostane, až když ručička otáčkoměru mine dvojku.

Verdikt? Opravdovou limuzínou Renault Fluence není, ale to nevadí. Nabízí omezené možnosti výběru, ovšem spolu s překvapivě bohatou výbavou a hlavně velmi rozumnou cenou. Je to velké pohodlné auto za málo peněz. Ve své třídě možná jediné.

DATA

  • Rozměry: 4618x1809x1479 mm
  • Zavazadlový prostor: 496 l
  • Hmotnost: 1352 kg
  • Motor: turbodiesel 4válec, 1,5 l
  • Výkon: 78 kW (105 k)/4000 min-1
  • Toč. moment: 240 N.m/2000 min-1
  • Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s
  • Nejvyšší rychlost: 185 km/h
  • Komb. spotřeba: 4,5 l/100 km
  • Cena: 379 900 Kč

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.