Lidovky.cz

Deset největších průšvihů roku v automobilovém průmyslu

Evropa

  10:50
PRAHA - I letos došlo k mnoha událostem, které se nezapíší do historie automobilismu zrovna zlatým písmem. Nad některými se lze škodolibě zasmát, ale nad jinými...
Biopaliva - ilustrační foto

Biopaliva - ilustrační foto foto: Shutterstock

Průšvihy se děly, dějí a dít budou. Zatímco každý z nás občas klopýtne, přešlapy velkých automobilek a potažmo velkých osobností jsou přeci jen víc vidět.

Více k tématu najdete na www.autoweb.cz

Vzali si lidé z letošních chyb nějaké ponaučení? Rozhodně to, že se nemají chvástat něčím, co nedokážou naplnit, že nemají kšeftovat s mafií a že mají věci dělat pořádně.

10. Porsche blokuje zaměstnancům Facebook

Facebook je zlo, to vám můžeme potvrdit (mimochodem, už jste se stali fanoušky serveru Lidovky.cz na Facebooku?). U Porsche zjistili, že prostřednictvím sociálních sítí zaměstnanci i třeba nechtěně prozradí věci, které musí zůstat pod pokličkou. Automobilka tak jednoduše přístup zaměstnancům na tyto stránky zablokovala. A vůbec! Co by to bylo za firmu, kde se místo práce lidé poflakují po internetu? To už by se rovnou Porsche mohlo přestěhovat...

9. U Fiatu pracují jen flákači
...do Itálie. Šéf Fiatu Sergio Marchionne si vůbec nebral servítky a před médii na plná ústa prohlásil, že jsou Italové flákači a že je produktivita jejich práce mizerná. Řekl, že celému Fiatu by se dýchalo lépe, kdyby zavřel všechny své domácí továrny. Jediná polská továrna Fiatu má prý vyšší produktivitu než pět italských fabrik. Automobilka sice rozjela kampaň za zachování výroby "doma", ale lenošivé povahy prostě nedonutíte.

8. Mini vs. Porsche aneb ztrapnění v přímém přenosu

To se takhle jednou v baru Mini nalilo a začalo šťouchat do Porsche, že je to salát, že na něj nemá a ať si to jdou rozdat "na férovku". Porsche ale moc dobře vědělo, že by to mohlo dopadnout špatně. No, nakonec to nevydrželo a uštědřilo Mini výchovný políček. Mini teď nosí oblek ušitý z hanby a Porsche si dál usrkává své Martini. Sledujte video!

7. Uwe Gemballa vs. mafie
Kontroverzní úpravce vozů Porsche se "proslavil" tím, že zmizel a skoro rok o něm nikdo neslyšel. Až letos ho našli v černém pytli s prostřelenou hlavou v Jižní Africe. Policie případ stále vyšetřuje, ale říká se, že Uwe Gemballa dlužil větší sumu peněz jistému Radovanu Krejčířovi, toho času bytem právě v JAR.

6. Superb se svléká

Škodovácká luxusní chlouba, která roznáší na kopytech i slavné Bentley (tedy, aspoň podle některých věhlasných periodik), nám letos předvedla striptýz. Při losím testu svlékla svojí pneumatiku. Na svolávací akci to nebylo, ale automobilka přesto musela reagovat a doporučila zákazníkům změnit tlak v předních pneumatikách. No, ještě že se Superb nepřevrátil. To by byl přůšvih jako hrom...

5. Žhavé Ferrari 458 Italia
Hřmělo i u Ferrari. Aby Italové dostáli své pověsti pracovitých a pečlivých jedinců, vybavili nový očekávaný supersport 458 Italia pořádnou dávkou "italského charakteru". Pět nových aut krátce za sebou shořelo na popel. Nikoli vinou majitelů, kteří teď musí jezdit autobusem, ale vinou špatně upevněného tepelného štítu.

Výsledkem byla svolávací akce, změna konstrukce a hlavně ostuda. Richard Hammond z Top Gearu jednou prohlásil, že supersport je supersportem jen tehdy, pokud vyjede na trať a ihned shoří. Narážel tehdy na sterilnost testovaného Audi R8. Ale řekněte nám, je lepší "nudný" supersport, který jezdí, nebo zábavný, který shořel na popel?

4. Volvo neumí samo zastavit – i když se tváří, že umí

Ostuda si sedla také na záda automobilky Volvo. Při mezinárodní prezentaci před zraky desítek novinářů, odborníků a významných osobností prezentovala automobilka svůj nový bezpečnostní systém v modelu Volvo S60. Volvo postavilo do cesty vozu S60 náklaďák. Auto mělo samo zastavit. Mělo. Nezastavilo a potupně prásklo do zadní části náklaďáku. Aspoň že airbagy vystřelily a testovacím figurínám se nic nestalo.

3. Nissan Murano CrossCabriolet
Nejhorší je, když si takhle v redakci děláte legraci z toho, že ještě nikdo nepostavil SUV se stahovací střechou... A prásk! Tahle hrůza je nakonec na světě. Kdybychom si měli vsadit, tipli bychom na BMW X6 Cabrio, že bude první, ale Nissan byl rychlejší. Zvláštní je, že skutečný drsný off-road bez střechy fungovat může – vzpomeňte na Jeep Wrangler. Ale tohle je zvěrstvo, které si zahravá se zdravým rozumem. A víte, co je na tom nejhorší? Že si to lidé budou kupovat.

Rok 2010 v obrazech

2. Autem roku zvolen předražený vůz s mizerným dojezdem

Takhle to dopadá, když se do rozhodování poroty složené z novinářů začne míchat politika. Vysvětlete nám, jak je možné, že byl "autem roku 2011" zvolen elektromobil, který má mizerný dojezd, přemrštěnou cenovku a "tankuje" osm hodin? Auto roku má být přeci takové, které uspokojí potřeby uživatele a ne to, kterému musí uživatel přizpůsobit svůj život. To už bychom raději viděli autem roku ten CrossCabriolet od stejného výrobce.

1. Zákon o navýšení biosložky v palivu a přehlasování veta prezidenta
Další důkaz, že žijeme v Absurdistánu. Už i Evropská Unie uznala, že vyšší podíl biosložky v palivu neprospívá emisím a zdražuje benzín, ale přesto naši poslanci (napříč politickým spektrem) přehlasovali veto prezidenta Klause, takže zákon o přimíchávání většího množství biopaliva do benzínu a nafty začal platit od června. Co to znamená pro nás řidiče? Benzín i nafta jsou zas o korunu dražší, naše auta více žerou a hůře jedou a dříve se jim rozsype motor. Hlavně, že si Babišové mnou ruce...

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.