Lidovky.cz

VW Passat: Dokonale předvídatelný

Ekonomika

  17:23
PRAHA - Když něco funguje, neměňte to. Toto úsloví sedí i na "staronový" Volkswagen Passat. Je v mnohém jiný, ale může se považovat za novou generaci?

Luxusní Volkswagen Passat foto: Luxusní Volkswagen Passat

Toto je sedmá generace Volkswagenu Passat, alespoň tak jej automobilka prezentuje. Povědomý vůz, že? Ve skutečnosti jde spíše o velice důkladnou modernizaci, vycházející z šestého pokolení tohoto modelu.

Ne že by to byla novinka, Volkswagen již několikrát označil inovovanou verzi passatu za novou generaci. Jenže dnes se od sebe jednotlivá pokolení konkurentů liší více než kdy jindy, a tak se nabízí otázka, zda u VW nezaspali dobu.

Staronový Volkswagen Passat

Zvláště když passaty od své páté generace určovaly směr střední třídy. Nyní to již tolik neplatí. Není však pravda, že by Volkswagen na svém etalonu rodinného či služebního auta nezapracoval.

Změny na novém Volkswagenu Passat
Interiér se naopak nijak zásadně nezměnil; přibyly jen hodiny na palubní desce, nějaké ty ozdoby a hezčí ovládací panely, známé z Passatu CC. Přehledná kabina vypadá hodnotně, ale ve své třídě už nevyniká jako kdysi ta předchůdcova. Dnes spíše překvapí tvrdou spodní částí palubní desky a středové konzole, kde se s ní střetávají nohy pasažérů.

Pohled na vnitřek vozu Volkswagen Passat

Prostornosti nelze nic vyčítat, navíc VW Passat stále patří mezi nejpraktičtější vozy střední třídy. Má pravidelné tvary kufru, ač do jeho objemu VW poněkud neférově započítává i prostor pod dnem, který zaplňuje dnes již poměrně vzácná plnohodnotná rezerva.

Nový passat se nabízí s pěti benzinovými a třemi naftovými motory, nejprodávanější však určitě bude testovaný dvoulitrový turbodiesel s výkonem 140 koní a točivým momentem 320 Nm od 1750 otáček.

Pohled na vnitřek luxusního vozu

To díky kombinaci dostatečného výkonu s tradičně nízkou spotřebou, která se pohybuje kolem pěti až šesti litrů na 100 kilometrů. Při úsporném stylu jízdy lze jezdit i za čtyři litry, což je u tak velkého auta vynikající hodnota. A to bez rachtání: nový passat patří mezi nejtišší auta své třídy, i s dieselem.

Právě kvůli tichosti má vůz nové uložení motoru a silnější přední sklo. Nenápadné změny, které se hodí k jeho charakteru klidného pohodlného auta. Lehčí podvozek perfektně tlumí nerovnosti a kopíruje povrch silnice, přitom dokáže být sebejistý. Passat umí dobře jet, zatáčet i brzdit, ale neužijete si to. Je stejný jako jeho řízení: precizní a bez chyby, ale poněkud sterilní.

Pohled na vnitřek vozu

Passat jako vždy perfektně plní svoji funkci. Nic více, nic méně. Sedmá generace se neposunula tak, jak by mohla, "jen" dozrála, přinesla nové technologie a vylepšila staré dobré. Je to stále slušné auto, ale už ne výjimečné.

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.