Lidovky.cz

Brabus Hybrid: tentokrát opravdu ekologicky

Ekonomika

  10:30
Dřív než Mercedes-Benz přichází s hybridní třídou E Brabus. Kombinuje naftových 200 k a 450 Nm s 220 k a 1600 Nm elektromotorů, zatím však pouze jako prototyp.

Brabus HYBRID foto: Autoweb.cz

Renomovaní němečtí úpravci ze společnosti Brabus koketují s hybridy už nějakou dobu, přesto jsou stále známí především krze šílená auta s dvanáctiválci a rekordní maximální rychlostí. Project HYBRID to má změnit. S třídou E osazenou dvojicí elektromotorů o společném výkonu 220 koní Brabus předběhl samotný Mercedes-Benz, který odložil naftový hybrid třídy E na příští rok. Bílý sedan je však zatím pouhým prototypem.

Brabus HYBRID vychází z modelu E 220 BlueEfficiency, jeho čtyřválcový diesel však má díky jednoduché instalaci čipu 200 koní a 450 newtonmetrů (namísto 170 k a 400 Nm). Posílá je na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Podobně jako starší projekty značky, také naftový sedan dostal své elektromotory do nábojů kol. Zřejmě kvůli rozložení hmotnosti zůstal Brabus věrný pohonu jediné nápravy, takže hybridní třída E směřuje veškerou sílu dozadu.

ČTĚTE TAKÉ

To je poměrně ambiciózní, každý z elektromotorů od britské společnosti Protean Electric má totiž 110 koňských sil v režimu Sport, případně 68 koní na Eco. Točivý moment je v obou případech 800 newtonmetrů na kolo. Zadní pneumatiky tak budou mít spousty práce.

Elektromotory napájí velká lithiová baterie s kapacitou 18,6 kilowatthodiny. Přes palubní systém se dokáže nabít za pět a půl hodiny z libovolného zdroje elektřiny o napětí 220 či 380 voltů, ale speciální nabíječka od Brabusu zvládne celou práci za půlhodinu. To je vzhledem ke slibovanému dojezdu 80 kilometrů jen na elektřinu velmi slušné.

Brabus HYBRID

Brabus HYBRID

Trochu překvapivě Brabus mlčí o výkonech auta v čistě elektrickém režimu. Jeho třídou E by měla být vzhledem k výkonu elektromotorů schopná jezdit bez pomoci spalovacího motoru. Matoucí jsou i čísla pro kombinovaný režim - zrychlení z nuly na sto za 7,4 sekundy sice je mnohem lepší než původních 8,7 sekundy pro E 220 CDI, jenže na stroj s dvěma tisíci newtonmetry a výkonem přes tři sta koní (prosté sčítání nebude na místě, neznáme průběh výkonu) by si měl vést lépe. Na vině zřejmě bude fakt, že projekt je teprve ve fázi testování prototypů, a také hmotnost navíc: úpravy Brabusu totiž autu přidají 255 kilogramů. Akcelerace ze 60 na 120 kilometrů v hodině za 5,6 sekundy je mnohem zajímavější.

ČTĚTE TAKÉ:

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.