Že tohle auto není jen líbivá hračka, poznáte hned, jak se rozjedete. Volant padne pěkně do ruky a přesná řadicí páka i optimálně rozmístěné pedály kladou tužší odpor, díky čemuž se s nimi pěkně a efektivně pracuje. Z Mini s téměř kolmým předním sklem je navíc dobře vidět ven, což se bude hodit.
Tohle autíčko je totiž hodně rychlé, a to téměř kdykoliv. Už od 1850 otáček – a až do 5600 – nabízí točivý moment 260 Nm, který se po razantním sešlápnutí plynového pedálu krátkodobě zvýší o další dvacítku. Výkon 211 koní přichází v šesti tisících otáčkách, ale možná si toho ani nevšimnete. JCW vás ohromí přívalem síly na všechny převodové stupně, který se po přiblížení ručičky otáčkoměru ke čtyřce stává frenetickým.
Přitom duní, bručí, chroptí i agresivně vrčí. Je tu ale ještě „kouzelné tlačítko“ s nápisem SPORT, který by ale taky klidně mohl znít ŠÍLENSTVÍ. Trochu přituhne řízení a hlavně reakce motoru se stane mnohem ostřejší – na každé přidání plynu reaguje okamžitě jako na bodnutí nožem. A když rychle uberete plyn, z výfuků se ozve efektní zapráskání. Už ten zvuk vás donutí jet rychle.
Podvozek JCW převzalo z verze Cooper S, ale masochisté si mohou poručit ještě tvrdší. Na české silnice to nemá smysl. Již standardní pérování je tužší, díky čemuž je toto Mini i ve vysokých rychlostech fantasticky stabilní. Na hladkých silnicích dokáže zatáčky proletět až neuvěřitelně rychle. Po vypnutí trakční kontroly mu pomáhá elektronika, simulující samosvorný diferenciál přibržďováním protáčejícího se vnitřního kola.
V zatáčkách se budete trochu prát s volantem, který reaguje na přidání plynu, ale stačí jej pevně chytnout a užijete si spoustu zábavy. Na nerovnostech se situace zhorší, ale ne tak, že by zadní náprava nějak dramaticky odskakovala.
Mini John Cooper W.Rozměry 3729x1683x1436 mm Zavaz. prostor 160 l Hmotnost 1215 kg Motor přeplň. záž. 4válec; 1,6 l Výkon 155 kW (211 k) Zrych. na 100 km/h 6,5 Nejvyšší rychlost 238 km/h Komb. spotřeba 7,1 l / 100 km |
Spíš poskakuje, což je nejspíš vina dojezdových pneumatik run-flat s tvrdými bočnicemi. Vybočení zádě lze vyvolat úmyslně – po vypnutí stabilizace a povolení plynu v rychle projížděné zatáčce. Co na tom, že má JCW zmatená tlačítka v téměř standardním interiéru, že je prakticky jen dvoumístné a že jeho pohodlné standardní sedačky v zatáčkách moc nepodrží? A že je také skoro o 150 tisíc korun dražší než Cooper S? V porovnání s ním je totiž také mnohem charismatičtější. Je to nejdivočejší auto ve své kategorii, ve kterém se budete skvěle bavit. John Cooper by měl radost.