Lidovky.cz

Citroën DS3 Racing - rozpolcená osobnost

Ekonomika

  10:10
Citroën DS3 Racing je unikát. Stvořený závodní divizí značky, vypadá jako derivát rallyového speciálu. Jenže věci mohou být jiné, než vypadají.

Citroën DS3 Racing foto: Citroën

Racing vychází z povedené verze DS3 1,6 THP, ale vytvořila jej závodní divize Citroënu, která staví auta pro osminásobného mistra světa v rallye Sébastiena Loeba. To zní slibně. Jako by se Francouzi konečně rozhodli dopřát své vítězné technologie i normálním smrtelníkům.

Citroën DS3 Racing

Navíc je to unikát – ročně se ho vyrobí jen 2000 kusů. Citroën jej homologoval jako malosériové auto, aby se vyhnul časově i finančně nákladnější homologaci sériového vozu.

Svou exkluzivitu dává tento malý rychlý hatchback okázale najevo. Můžete si jej pořídit jen ve dvou extrovertních barevných kombinacích: černé s oranžovou střechou, koly i zpětnými zrcátky, nebo v kombinaci bílé s matně šedou dle stejného mustru. Lze si připlatit také za nálepky inspirované bojovými letadly.

DS3 Racing láká ještě další specialitou. Na lemech blatníků, spoilerech, bočních lištách i v interiéru je pravý nelakovaný karbon. Spíše ale kvůli výjimečnosti než kvůli skutečnému ušetření hmotnosti. To o zaměření DS3 Racing leccos napovídá. Stejně jako závodně se tvářící sedačky, spíše pohodlné než podpírající v zatáčkách.

DS3 Racing má širší, nižší a tužší podvozek, lepší brzdy i ostřejší řízení. Přeplňovaná šestnáctistovka produkuje 275 Nm od 2000 otáček a výkon 207 koní podává v šesti tisících. Je to skvělý motor, táhne prakticky kdykoliv a netrpí nepříjemnou prodlevou turba, jen nemá zajímavý zvuk ani charakter. Za větší iniciativu vás neodmění.

Citroën DS3 Racing

A to se bohužel dá říci i o celém Citroënu DS3 Racing. Možná proto, že očekávání bylo příliš velké. Nejrychlejší DS3 dokáže být velmi rychlý a stabilní i na rozbitých silnicích. V zatáčkách si s ním lze hrát, ale nedokáže vás tolik zapojit do děje.

Na to má moc tupé řízení a jedovatě fungující brzdy, ač velmi účinné. Nadšeně zatáčí, rychle mění směr, ale plně nepřenese sílu motoru na silnici, protože nemá samosvorný diferenciál ani jeho elektronickou náhražku.

Tomuhle Citroënu bylo osudné setkání s kamarádovým Cliem RS. Po přesednutí z Renaultu zjistíte, jak je najednou původně přesné řazení při rychlé akci nejisté, brzdy jedovaté a jak se auto otřásá na nerovnostech, kde Renault zůstává sebejistý.

Citroën DS3 Racing

Citroën má vynikající motor a jezdí skvěle, ale chybí mu pevnost a jasnost všeho, čím jej řídíte, pro rychlá auta tak důležitá.
Největším problémem DS3 Racing je ale cena. Tváří se výjimečně a výjimečný je, ale za necelých 200 tisíc korun, o které je dražší než nejvybavenější verze slabšího 1,6 THP, nenabízí odpovídající hodnotu navíc.

Přestože má velkorysou výbavu. Je to dobré auto, ale ne vynikající. Není návykově šílené jako Mini JCWani schopné jako Clio RS. Pokud však chcete malý rychlý unikát, který jen tak nepotkáte, jiná volba snad ani není. Jen nemějte přehnaná očekávání.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.