Lidovky.cz

Elantra: paráda pro méně náročné

Ekonomika

  18:00
Auta korejské značky Hyundai se velmi zlepšila. Nový menší sedan Elantra má lákat spoustou prostoru a slušnou výbavou za rozumné peníze, lecčíms však připomene dřívější časy.

Hyundai Elantra foto: Hyundai

Tohle auto nebylo navrženo pro Evropany jako třeba zdařilý model i30. Hlavními teritorii sedanů jsou spíše Asie a Amerika. Minulé generace Elantry se však dovážely i sem– levné sedany se v Česku prodávají docela dobře, protože mají větší kufr.
Elantra levně nevypadá.

Zvlněný design

Převzala dramaticky zvlněný design posledních vozů Hyundai, má dynamickou siluetu a výrazné prolisy na bocích. Interiér je také rozevlátý, ale ne nepřehledný a pohodlné sedačky neunaví ani po dlouhé jízdě. Asi největším lákadlem bude spousta prostoru vpředu i vzadu, tímse Elantra blíží o třídu vyšším vozům. Jen vysocí pasažéři sedící vzadu se budou hlavou dotýkat splývající střechy.

ČTĚTE TAKÉ:

Že je Elantra levné auto, se ukáže v kufru. Ten je také objemný, ale otevřete jej jen páčkou u sedadla řidiče, nebo nešikovně klíčem. Pak se naskytne pohled na chatrné čalounění, jednoduché závěsy zasahující do prostoru pro zavazadla, a když se skloníte, tak i na plandající bowdeny na spodní straně nezakrytovaného víka. Páčky na nich uvolní zadní opěradla a ta pak na dno navážou velkým schodem. Jediný nabízený motor se však povedl. Z objemu 1,6 litru produkuje nadprůměrný výkon, je tichý a ve vyšších otáčkách má příjemný zvuk. Také je docela úsporný, průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem šesti či sedmi litrů a extrémně spořiví řidiči uvidí i nižší čísla.

Rychlejší jízda odhalí laciná řešení

Právě takovým by se Elantra mohla líbit. Tohle auto se tváří dramaticky, ale jeho povaha je jiná. Pérování má měkce komfortní a řízení lehké, bez citu. Šestistupňová převodovka
řadí přesně, rychlejší jízda však odhalí další laciná řešení.

Ani nová generace Elantry nemá podvozek s nezávislým zavěšením všech kol jako třeba i30, nýbrž jen jednoduchou zadní nápravu s torzní příčkou. V přímém směru je docela stabilní, ale v zatáčkách jistotou neoplývá. Na nerovnostech se vlní a poskakuje zádí; pokusy o rychlé průjezdy zatáček končí nedotáčivostí, kdy to Elantra vzdá a zamíří ven.
Otravné jsou i jedovaté brzdy a výhled omezující skloněné přední sloupky.

Na druhou stranu, Elantra není drahá, takže co čekat… V základní ze tří výbav toho kromě klimatizace moc nedostanete, ta střední už je štědrá, ale leccos bylo také ošizeno. Třeba rádio nemá RDS (nepřelaďuje stejnou stanici a nezobrazuje její jméno), automatická klimatizace fouká jen horký, nebo studený vzduch a výdechy kolem středového panelu nejde uzavřít.

Elantra nezakryje, že vznikla pro méně náročné trhy. Hyundai umí udělat lepší auta. Lidem, kteří chtějí spoustu prostoru, slušnou výbavu za rozumné peníze a klid kompletní pětileté záruky, by však mohla vyhovovat. Pokud nejezdí rychle.

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.