"Majitel vozu Koenigsegg na sraz nedorazil. Proto se pouze exhibičně střetl Bugatti Veyron s polozávodním monstrem Gumpert Apollo," řekl tiskový mluvčí Masarykova okruhu Jiří Smetana.
ČTĚTE TAKÉ: |
V tomto souboji se neměřil čas, ani nešlo ve sportovním pojetí o vítězství, neboť Bugatti Veyron svého protivníka jednoznačně v technických parametrech převyšuje. "Na rovince dosáhl průměrnou rychlost 253 km za hodinu. Žádné další průměrné rychlosti nebo data jsme neměřili," dodal Smetana.
407 km/hod. ale také 40,4 litru/100 km
Vůz Bugatti Veyron dostal pojmenování po automobilovém závodníkovu Pierru Veyronovi, který v roce 1939 vyhrál závod 24 hodin v Le Mans s vozem Bugatti 51A. V roce 2005 vůz vytvořil světový rychlostní rekord sériově vyráběných vozů 407,16 km/hodinu. Rekordní hodnoty se týkají také spotřeby, která je ve městě 40,4 litru na 100 km a kombinovaná spotřeba činí 24,1 litru na 100 km.
Cena tohoto vozu je více než milion eur. Navzdory tomu je o automobil velký zájem. Vyrábí se pouze 75 těchto vozů ročně. V České republice vlastní tento vůz dva zájemci. Na Masarykově okruhu se představilo téměř 200 sportovních vozů. Součástí programu je soutěž o nejlepší zvuk sportovního vozu, vítěz vzejde z internetového hlasování.