Lidovky.cz

Dobeš: Registr je pomalejší kvůli starým záznamům

Ekonomika

  18:58
PLZEŇ - Hlavním důvodem pomalejšího chodu registru vozidel je nejednost zápisů starého systému, uvedl v Plzni ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM). V praxi to znamená, že zapsaná data neodpovídají stejnému zápisu v centrálním registru, protože byla v minulosti uváděna na každém jednotlivém pracovišti jiným způsobem, doplnil.

Ministr dopravy Pavel Dobeš přichází na jednání vlády foto: ČTK

Data se tak podle něj neztrácejí, jen je nutné je přepsat. S problémy ve fungování registru se úředníci i zákazníci potýkají už týden.

Položky je nutné zadat znovu

"Pokud v databázi nejsou správně zařazeny jednotlivé položky, tak je program hlásí jako chybné. V takovém případě je nutné je znovu zadat. To je samozřejmě nevýhoda centralizace, ke které jsme však museli přistoupit, i kvůli Evropské unii," uvedl Dobeš. Starý registr spravovalo ministerstvo vnitra, pod ministerstvo dopravy data přešla od července.

ČTĚTE VÍCE:

Podle ministra začal dodavatel centrálního systému vysílat své pracovníky na jednotlivá pracoviště registru, kde pomáhají se zpracováním agendy. Mobilní týmy určené k pomoci na pracovištích registru v pondělí vyjely do Plzně, Českých Budějovic, Teplic, Havířova, Zlína, Karlových Varů, Vimperku, Ústí nad Labem, Ostravy a Kroměříže.

Registr dříve pracoval na 77 hlavních úložištích dat a jednotlivé záznamy o vlastnících nebo typu vozidla byly ukládány nejednotně, uvedlo ministerstvo dopravy v tiskové zprávě. Pokud je prý například u historie vlastníků vozidla uvedeno více osob a jejich jména jsou uvedena v databázi nesystémově, je třeba je znovu přepsat a uložit.

V Plzni registr ani v pondělí nepracoval bez chyb. Magistrát obsadil všech 20 přepážek a úředníkům se podařilo obsloužit asi 150 lidí. I když přišlo méně klientů, než bývá zvykem, na vyřízení svých požadavků čekali i přes hodinu, řekl vedoucí oddělení registru vozidel plzeňského magistrátu Jan Vavřík.

Systém v pondělí podle něj fungoval přibližně srovnatelně jako v pátek - to znamená, že přetrvávají problémy s vyhledáváním, ukládáním, tiskem či ztotožňováním některých údajů. "I když nepřišlo moc lidí, čekací doby vůbec nesnesou srovnání s předchozím obdobím," konstatoval Vavřík.

Proč zkolaboval registr vozidel? Ptejte se náměstka

Zvládat nápor lidí, kteří si na registru potřebují vyřídit nějaké úkony, úředníci zvládali minulý týden a dnes jen za cenu přesčasů i odložené dovolené. "Kdo měl zaplacenou zahraniční dovolenou, tak odjel, ale někdo dovolenou odložil. Na místa pracovníků, kteří odjeli, jsme nasadili náhradní pracovníky," popsal Vavřík.

Díky tomu se podle něj podařilo vyřídit požadavky klientů, kteří se objednávají na konkrétní čas přes internet i kteří přijdou přímo. Čas, který úředníci stráví s jedním klientem, je ale i několikanásobně delší než v předchozím systému.

Fronta přes hodinu

"Minulý týden jsem tu byl dvakrát a vždycky jsem to vzdal, dnes jsem tu vystál frontu přes hodinu. Kdybych dělal v práci tolik chyb, jako ten nový program, tak už práci nemám," řekl čtyřicátník, který si odnášel nové značky na svůj vůz.

Také v Rokycanech se úředníci stále potýkají s ne plně funkčním systémem, potvrdil Jaromír Kalčík z odboru dopravy radnice. "Lidé byli naštěstí rozumní a moc nechodili, když slyšeli o těch problémech," dodal.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.