Sdružení automobilového průmyslu i opozice tvrdily, že opatření se patrně mine účinkem, protože prodej aut kvůli této dani asi klesne.
Vyšší poplatek se bude od října vztahovat na auta s výkonem motoru nad 80 kilowattů, a to při první registraci na Slovensku. Místo obvyklých 33 eur tak majitel vozu zaplatí 167 až 2997 eur. Nová daň by mohla postihnout zhruba polovinu nově registrovaných aut. Vztahovat se bude také na výkonnější verze automobilu Škoda Octavia, která je nejprodávanější značkou na Slovensku. Registrační daň poslanci uvalili až na výjimky nejen na nová osobní a malá užitková vozidla a čtyřkolky, ale také na ojeté vozy dovezené ze zahraničí.
Sdružení automobilového průmyslu už dříve upozornilo, že podobná opatření v jiných zemích vedla k poklesu prodeje automobilů o nejméně 15 procent.
Pokud by podobný vývoj zaznamenalo i Slovensko, výpadek ve výběru daně z přidané hodnoty by byl pravděpodobně vyšší než dodatečný příjem z registračních poplatků. Opozice zase připomněla, že v minulosti si na Slovensku registrovali auta maďarští řidiči, kteří se tak snažili vyhnout vysoké registrační dani ve vlasti.
Parlament souhlasil také se zvýšením dalších správních poplatků, které platí občané a firmy za úkony úřadů. Zdraží kromě jiného vydání stavebního povolení a kolaudačního rozhodnutí na větší stavby. Poslanci schválili i nárůst sazby spotřební daně z tabáku, krabička cigaret tak podle odhadů podraží o 0,1 eura.
Očekávaný vyšší příjem ze správních poplatků je jedním z opatření levicové vlády premiéra Roberta k ozdravení státních financí. Jednobarevný kabinet sociálních demokratů počítá také se zvýšení daní a odvodů.