Lidovky.cz

Nejznámější americké auto Chevrolet Malibu míří do Evropy

USA

  12:00
Chevrolet Malibu, jedno z nejznámějších amerických aut, se letos poprvé dostává do Evropy. Tento sedan střední třídy byl přizpůsoben evropským nárokům, ale stále má své typicky zámořské klady i zápory. A také jeden háček pro ty, kteří si chtějí koupit „Ameriku“.

Chevrolet foto: Chevrolet

Auta prodávaná v USA jsou pohodlná, dobře vybavená a přitom mnohem levnější než jejich evropské protějšky. Stále však platí, že v přímém srovnání by většina z těch amerických pohořela. Nemívají tak dobré podvozky, brzdy nebo zpracování – právě proto mohou stát méně peněz.

Osmá generace je jiná
Nová – již osmá generace Chevroletu Malibu – je ale jiný případ. Globální model se prodává nebo bude prodávat v téměř stovce zemí na šesti kontinentech včetně Evropy, pro jejíž náročné zákazníky byl vůz náležitě upraven.

V Evropě plní masivní sedan Malibu roli vrcholného modelu značky Chevrolet. Patří do střední třídy, ale své rivaly přerůstá a délkou se blíží autům o třídu vyšším. Uvnitř vypadá americky, evropskému oku přijde zvláštní například čtvercový tvar rámečků hlavních přístrojů inspirovaných kupé Camaro nebo tyrkysově modré prosvícení přehledného interiéru s velkými tlačítky.

ČTĚTE TAKÉ

Výborný nápad je odkládací prostor skrytý pod displejem na středovém panelu, který se odklopí po zatáhnutí za poněkud lacině vypadající tlačítko. Materiály a zpracování připomenou zemi původu. Plasty, ač často měkčené, mají hrubší strukturu a mezery mezi díly na méně viditelných místech jsou širší, než je v Evropě zvykem.

Pohodlné cestování
Ve srovnání s většinou dovezených „amerik“ má však Malibu kvalitnější interiér, blížící se těm evropským. Řidiči nabídne velkorysé možnosti nastavení polohy a se spolujezdcem si budou hovět ve velkých pohodlných sedačkách. Vzadu už tolik místa není, spíše průměrně. Malibu je největší sedan třídy jen vnějšími rozměry. Kufr má však veliký, a kdyby nestačil, dělené zadní sedačky lze sklápět.

Malibu je sedan stvořený pro pohodlné cestování. Nerovnosti tlumí výtečně, pohodu na palubě přeruší jen tlumené rázy od těch nejrazantnějších hrbolů. Pérování je spíše měkčí, takže v zatáčkách se vůz nakloní, ale nijak dramaticky, stabilní zůstává i při rychlém tempu. Malibu má docela schopný podvozek, dobře vyvážené, přesné řízení a plynule, tedy ne kousavě reagující brzdy. Nejlépe se tento Chevrolet cítí na dálnici, kde je tichý i ve vysokých rychlostech.

V Česku se nabízí benzínový čtyřválec 2,4 litru spřažený s automatickou převodovkou nebo „neamerický“ dvoulitrový turbodiesel, který lze kombinovat také se šestistupňovou manuální skříní. Tu měl i testovaný vůz a zdá se, že jde o optimální kombinaci. Naftový motor s výkonem 160 koní a maximálním točivým momentem 350 Nm od 1750 otáček je pružný, dobře odhlučněný a v kombinaci s dlouhými převody docela přesně řadící převodovky také úsporný. Spotřeba se pohybuje kolem šesti litrů na sto kilometrů, na hodnoty začínající pětkou se lze dostat i při rozumném tempu.

ČTĚTE TAKÉ

Bytem v Evropě Turbodiesel není americký už svým původem. Vyrábí se totiž v Německu a Evropané jej znají z vozů značky Opel, patřící do koncernu General Motors stejně jako Chevrolet. A přestože má Malibu zaujmout svou americkou tradicí, začínající rokem 1964, vozy pro Evropu se vyrábějí v Koreji.

Smíšený původ by ale neměl být na závadu, možná je spíše výhodou. Čistě americký sedan střední třídy by v Evropě neměl moc šancí. Chevrolet se pojistil opravdu velkorysou standardní výbavou, zahrnující vymoženosti obvyklé až v dražších výbavách konkurentů. To vše za rozumnou cenu – diesel s manuální převodovkou nyní začíná na akčních 549 990 korunách.

Chevrolet Malibu je auto pro ty, kteří chtějí velký sedan za malé peníze. V některých ohledech není tak dokonalý jako jeho nejlepší evropští rivalové, ale co se týče poměru hodnoty za vynaložené peníze, těžko hledá konkurenci. A ve své třídě je to jediné auto americké značky.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.