"Rozhodli jsme se, že letos v Německu nebudeme za každou cenu bránit podíl na trhu. Na prvním místě musí být ziskovost," řekl Reithofer. Rozsah slev proto výrazně klesne. "Nehovoříme zde o nějakých 5000 autech," řekl k plánům firmy.
ČTĚTE TAKÉ: |
Německé automobilky často dávají velkým dealerům slevy v hotovosti, takže pak registrují nákup ze strany dealera, nikoli skutečného zákazníka. Tímto způsobem si výrobci podle agentury Reuters každý měsíc vylepšují data o prodeji.
BMW si podle dostupné statistiky stále drží pozici největšího výrobce luxusních aut na světě. Až za ním jsou rivalové Mercedes-Benz a Audi, což jsou rovněž německé značky.
Reithofer pak u jiné příležitosti řekl, že automobilka bude muset od roku 2020 každoročně prodávat "pětimístný" počet elektromobilů, aby plnila pravidla Evropské unie o emisích škodlivých plynů. Průměrná úroveň emisí oxidu uhličitého má v případě BMW u každého vozu klesnout na 101 gramů na kilometr.