Lidovky.cz

Hyundai chce zvýšit tržní podíl v Evropě. Spoléhá na nové modely

Ekonomika

  7:00
BERLÍN - Jihokorejská automobilka Hyundai Motor chce zvýšit svůj podíl na evropském trhu do konce desetiletí na pět procent, tedy o skoro polovinu víc, než měla loni. Automobilka spoléhá na nové modely, větší výrobní kapacitu, ale také na lepší poptávku v regionu, kde se trh s automobily snaží vzpamatovat z dopadů dluhové a hospodářské krize.

Hyundai - ilustrační foto: ČTK

Hyundai svá auta vyrábí mimo jiné i v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Hyundai podle agentury Reuters uvedla, že do roku 2020 chce zvýšit svůj podíl na trhu v Evropské unii a ve státech Evropského sdružení volného obchodu, tedy Islandu, Lichtenštejnska, Švýcarska a Norska, na pět procent z loňských 3,4 procenta.

ČTĚTE TAKÉ:

Zákazníkům v příštích čtyřech letech představí 22 nových nebo upravených modelů. Má mezi nimi být i typ Hyundai i10 z turecké továrny, kde firma loni zvýšila výrobní kapacitu na půl milionu vozů ročně. Pro srovnání, v Nošovicích Hyundai podle svého úterního sdělení loni vyrobila celkem 303 460 osobních automobilů. (více čtěte ZDE.)

Jihokorejské automobilky v minulých měsících oslabovala ostrá zahraniční konkurence na zahraničních trzích i doma. Vývoz japonských konkurentů loni mohutně podpořil propad kurzu japonského jenu. Na korejském trhu si výrazně vylepšily pozice německé automobilky v čele s Volkswagenem. Slabší prodej doma Hyundai a sesterská Kia kompenzovaly silným vzestupem v Číně a Latinské Americe.

Prodej automobilky Hyundai na trhu 30 evropských států podle údajů z odvětví v uplynulém roce klesl o 2,7 procenta. V celé EU přitom prodej nových osobních aut loni podle dnešních dat Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) klesl o 1,7 procenta.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.