Dongfeng za 14procentní podíl v PSA zaplatí 800 milionů eur. Stejnou investici uskuteční také francouzská vláda. Investice jsou součástí plánovaného zvýšení kapitálu PSA o tři miliardy eur, do kterého se zapojí rovněž nynější akcionáři automobilky.
Tržby společnosti PSA loni klesly o 2,4 procenta na 54,1 miliardy eur kvůli slabé poptávce v Evropě. Firma již dříve uvedla, že její prodej se propadl téměř o pět procent na 2,82 milionu vozů. PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Automobilka se nyní snaží snížit svou závislost na Evropě, k čemuž má přispět právě partnerství s firmou Dongfeng.
ČTĚTE TAKÉ: |
Automobilky již provozují společný podnik Dongfeng Peugeot Citroën, který loni zvýšil prodej o čtvrtinu na 554 000 vozů. Nyní plánují posílit spolupráci při vývoji a výzkumu, výrobě i distribuci. Do roku 2020 chtějí společně vyrábět 1,5 milionu vozů ročně. PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. V České republice má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.