Podle zdroje agentury Reuters začala kauzu vyšetřovat rovněž newyorská prokuratura. Předseda sněmovního výboru pro energetiku a obchod Fred Upton upozornil, že Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) v uplynulém desetiletí obdržel řadu stížností na tyto potíže. GM však začala problémové vozy svolávat k opravě teprve minulý měsíc.
Automobilka nejprve svolala zhruba 780 000 vozů a později opatření rozšířila na více než 1,6 milionu aut. Přepínač u zapalování svolávaných automobilů se za určitých okolností může samovolně přesunout ze zapnuté polohy, což zastaví motor i většinu elektrických systémů. To může vést i k selhání airbagů.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Kolem tohoto svolávání existuje několik otázek. Nyní hledáme odpovědi, abychom určili, co firma GM a úřad NHTSA o problémech věděly, kdy to věděly a jaká opatření učinily," uvedl Upton. Podle zákonodárce Henryho Waxmana chce výbor zjistit, zda GM "vědomě umožnila, aby vadné a nebezpečné vozy zůstaly na silnicích".
Úřad NHTSA začal již minulý týden vyšetřovat postup automobilky GM při tomto svolávání aut. Vyjádřil pochybnosti, zda GM při svolávání aut postupovala dostatečně rychle. Úřad může automobilce vyměřit pokutu až 35 milionů dolarů (téměř 700 milionů korun).