Lidovky.cz

Motoristé se bojí, že v neznačkovém servisu ztratí záruku. Mýlí se

Ekonomika

  7:02
PRAHA - Více než dvě pětiny tuzemských řidičů se domnívají, že když opravu svého automobilu svěří jinému než autorizovanému servisu, přijdou o záruku. Tzv. bloková výjimka, která lidem umožňuje navštívit i neznačkový servis, přitom platí již téměř tři roky.

Autoservis, automechanik, oprava. foto: Lidové noviny

Vyplývá to z průzkumu agentury Stem/Mark na základě požadavku společnosti Inter Cars. Blokovou výjimku nezná polovina řidičů navštěvujících značkové servisy a zhruba dvě třetiny žen - řidiček. S touto možností jsou naopak seznámeni lidé, kteří servisy navštěvují častěji. Blokovou výjimku zná 58 procent motoristů navštěvujících autoservis častěji než dvakrát za rok.

ČTĚTE TAKÉ:

"Bloková výjimka má jasně stanovená pravidla a říká, že se svým novým vozem můžete jezdit do nezávislého autoservisu, který rovněž může danou údržbu a servis vozidla provádět. Pokud tento autoservis bude postupovat podle automobilkou stanoveného servisního plánu, použité díly a provedené servisní úkony důkladně zdokumentuje, nesmí výrobce zpochybňovat platnost záručních podmínek a případně odmítnout uznat záruku," uvedl manažer sítě autoservisů Q-Service Otakar Dvořák.

Neautorizovaným servisům dává přednost víc než polovina tuzemských motoristů. Servis Češi navštěvují dvakrát ročně, nejčastěji kvůli výměně pneumatik či oleje nebo na pravidelnou prohlídku. Průměrná útrata v autoservisu je 2750 korun. Průměrná cena v neznačkovém servisu je 2372 Kč, což je o 1010 Kč méně, než v autorizované provozovně.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.