Lidovky.cz

Malé Suzuki je menší, lehčí a prostornější než dříve

Ekonomika

  14:00
Ženeva - Autosalon ve švýcarské Ženevě se stal místem výstavní premiéry nové generace populárního Suzuki Swift. Auto prošlo celou řadou změn, od designových, přes technické až po logistické – už se totiž nebude vyrábět v Maďarsku. I když jeho filosofie zůstala zachována, je to hodně jiné auto.

Suzuki Swift na autosalonu v Ženevě foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Odcházející Suzuki Swift nebylo nikdy prvoplánovitě líbivé auto, ale přesto se těšilo velké popularitě. Zákazníci totiž ocenili jeho kompaktní rozměry, solidní nabídku místa a na poměry dané třídy kultivované chování a spolehlivou techniku. Tohle auto tak bylo tajným tipem pro znalce, představovalo kvalitní malý vůz za rozumné peníze.

Suzuki Swift na autosalonu v Ženevě
Suzuki Swift na autosalonu v Ženevě

Novinka na to všechno chce navázat, ale zároveň chce být výraznější a mnohem sofistikovanější. Swift tak dostal novou masku chladiče, mnohem svalnatější svaly karoserie, nebo třeba kliku zadních dveří schovanou v rámu oken. To je jakási úlitba tomu, že nová generace bude k dispozici nejspíš jen v pětidveřovém provedení. Design auta je plný různých komplikovanějších tvarů a auto nepůsobí tak jednoduše, jako to předchozí.

Zajímavostí je, že nová generace je dokonce o něco menší, než ta starší. Auto je o centimetr kratší, délka je teď 3 840 mm, rozvor se natáhl o dva centimetry na 2 470 mm. Uvnitř je místa tak akorát – vpředu sedí posádka docela pohodlně, vzadu ale není místa na rozdávání, platí to i pro prostor nad hlavou. Tady místo ubírají i čím dál přísnější bezpečnostní předpisy, které vyžadují pevnější konstrukci karoserie. Narostl ovšem zavazadlový prostor, z 211 na 265 litrů.

Interiér nepůsobí zrovna příliš dospěle, což je jinak u malých aut trend. Ale je tu nově dotykový displej palubního systému. Dalšími moderními prvky výbavy jsou třeba adaptivní tempomat nebo automatické ovládání světel, asistenční systémy včetně autonomního brzdění a podobně.

Pod kapotou pak najdeme buď osvědčenou dvanáctistovku nebo přeplňovaný litrový tříválec. Motor 1.2 má výkon 66 kW, tříválec pak 82 kW, což bude u malého auta znamenat hodně solidní dynamiku. Jestli totiž něco není na Swiftu vidět, je to jeho lehčí konstrukce. Nejlehčí provedení této generaace má hmotnost pouhých 840 kilogramů, to je o 120 kilogramů méně, než dříve. Swift půjde objednat i jako hybrid, ale trochu netradiční. K provedením s manuální převodovkou tu přibude speciální startér-generátor a malá li-ion baterie. To přidá 10 kilogramů hmotnosti, ale systém pomůže motoru při rozjezdu a zrychlování a má uspořit tři desetiny litru paliva na 100 kilometrů.

Novinka se bude do Evropy dovážet z domácího Japonska, místo na výrobní lince Suzuki v Maďarsku zabraly nové crossovery.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.