Škoda zatím vyřešila obcházení emisí u dvoulitrových motorů TDI předchozí generace pro modely Superb, Octavia a Yeti. „Očekáváme, že úřady schválí i naše řešení pro vozy 1,2 a 1,6 TDI,“ dodal Maier.
Karoq za Yetiho? Měla by to být spíš Škoda Kardiaq nebo Quilda, vtipkují lidé |
Skandál vypukl v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu, a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.
Vozy s problematickým motorem EA 189 plnícím normu Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě. V Česku se problém týká asi 165 tisíc vozů všech koncernových značek.
Škoda ve středu zároveň potvrdila, že bude své vozy s benzinovými motory TSI od příštího roku vybavovat filtry pevných částic, které dosud dodávala jen do turbodieselů.