Finové na špatně instalované pásy přišli při testu, kdy auto obsadili plnou posádkou a zavazadly a udělali ostrý vyhýbací manévr. Při tomto pokusu se rozepl jeden z bezpečnostních pásu cestujícímu, který seděl vzadu. Za odepnutím má stát špatně zvolené umístění prostředního pásu, ten je o něco výše usazený než levý. V momentu, kdy řidič ostře zatočí vlevo, přezka prostředního pásu zatlačí na levou přezku a pás se tak následně uvolní.
Polo, Ibiza a Arona má problém
Tato chyba by se měla týkat nového modelu Volkswagen Polo, Seatu Ibiza a Seatu Arona. Magazín Tekniikan Maailma uvedl, že se situace opakovala při několika testech u všech zmíněných modelů.
Koncern Volkswagen Group si je vědom této chyby a doporučuje majitelům, aby nepoužívali prostřední bezpečnostní pás určený pro pátého cestujícího vzadu do té doby, než automobilka problém vyřeší. S informací přišel The Guardian.
Volkswagen chybu objevil taky
Mluvčí Volkswagen Group k situaci uvedl následující: „Na základě analýzy provedené v naší továrně jsme identifikovali problém s pásy, který objevili při testu v magazínu Tekniikan Maailma. Ve společnosti Volkswagen zůstává bezpečnost hlavní prioritou a okamžitě jsme reagovali na tento problém. V důsledku toho jsme nalezli technické řešení, které je proveditelné.“
Německá preciznost tímto utržila ránu. Špatně zvolené řešení může při nešťastné souhře náhod i zabíjet.