Lidovky.cz

Hvězdou ženevského autosalonu je malý Peugeot. Je to krasavec

Ekonomika

  10:00
Ženeva - Je to jedno z mála vcelku obyčejných aut na výstavišti Palexpo, kde se ženevský autosalon koná. A přesto je zcela v obležení. Peugeotu se podařilo ke svému modelu 208 nové generace přitáhnout velkou pozornost. Auto má krásný design a zajímavou techniku.

Peugeot 208 na autosalonu v Ženevě foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Malé Peugeoty byly vždy považovány za hezká auta, především typ 206 v roce 1998 svým designem publikum nadchnul. Teď se zdá, že se něco podobného podařilo novince 208 v nejnovější generaci. Auto dostalo neotřelý vzhled, který konečně vybočil z řady postupných úprav designu původní 206. A toto nové cvičení se povedlo: 208 je dynamický, přitom působí přívětivě a elegantně. A podle reakcí přímo ze ženevského výstaviště se líbí opravdu všem.

Peugeot 208 na autosalonu v Ženevě
Peugeot 208 na autosalonu v Ženevě

Parádní je i interiér novinky. Peugeot tu použil příjemné materiály a v nejvyšších výbavách si tu hraje se světlem. Je tu i pro značku v poslední době tak typická sestava „leteckých“ přepínačů na středové konzoli, velký dotykový displej a uspořádání pracoviště řidiče ve stylu i-Cocpit. To znamená, že je tu malý volant, který je posazený pod kapličkou s přístroji, která je naopak blízko pod hranou čelního okna.

Některým řidičům toto řešení moc nevyhovuje, protože jim prý volant zakrývá výhled na přístroje, týká se to ale jen některých postav. Kdo rád sedí nízko a nechce na volantu „viset“, naopak toto uspořádání ocení. Mimochodem, sedadla jsou také parádní, i ta Peugeot v poslední době umí. Nabídka místa je tak akorát: 185 cm vysoký řidič se „za sebe“ posadí vcelku bez problémů, byť je pravda, že pro kolena mu zbývá jen pár centimetrů místa. Ale to je v dané třídě v podstatě obvyklé, Peugeot 208 může prostorností dle nás soupeřit s premianty VW Polo a Seat Ibiza, většina ostatních soupeřů je uvnitř trochu menších. Stejný dojem budí i zavazadelník, který má hezky pravidelný objem. Rekordní nebude, ale na danou třídu vypadá solidně.

Peugeot 208 v nové generaci zaujme také technikou. Kromě zážehových motorů (tříválce 1.2 o výkonu 75 – 130 koní) a jednoho dieselu (1.5 HDi o výkonu 100 koní) bude k mání i jako elektromobil. U něj se nijak uspořádání vozu nemění, baterie ani nezabírají místo v zavazadlovém prostoru. Tato varianta slibuje výkon 136 koní a dojezd až 340 kilometrů na jedno nabití.

Nový Peugeot 208 zamíří na trh v závěru roku. Nejprve asi v září doma ve Francii, krátce poté by se s ním ale měli setkat i čeští zákazníci.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.