Projekt Piëch Mark Zero je dílem nové malé švýcarské automobilky. Značka Piëch totiž sídlí v Curychu a stojí za ní Toni Piëch a Rea Stark Rajcic coby šéfové. Toni Piëch je přitom synem slavného Ferdinanda Piëcha, který dlouho vládl železnou rukou koncernu Volkswagen (a který je stále významným akcionářem firem v koncernu).
Svůj elektromobil značka Piëch ukázala na dohled od vozů Porsche, tedy značky, která se také chystá na velkou elektrickou ofenzivu. Zatímco její auta slibují nabití baterií na 80 % za pouhých 15 minut, Piëch Mark Zero se chlubí při stejné úrovni dobiti (a obě auta slibují dojezd 500 km) časem pouhé 4 minuty a 40 sekund. To už je vlastně skoro stejně rychle, jako trvá celý proces dotankování plné nádrže auta benzínem.
Umožnit to prý má zcela nová konstrukce baterií, které se při dobíjení nezahřívají tak, jako stávající řešení. Dokonce je situace o tolik lepší, že si sestava vystačí s klasickým chlazením vzduchem, takže jsou baterie asi o 200 kilogramů lehčí, než obdobné li-ion řešení s vodním chlazením.
Sportovní auto s hmotností 1 800 kilogramů a třemi elektromotory o výkonu 150 kW u každého by tak mělo podávat v praxi opravdu zajímavé výkony. Jenže otázkou je, jak moc je ona praxe vzdálená realitě. Na luxusním stánku firmy, který se tvářil dost nepřístupně, totiž detaily chybí. A i ono na první pohled elegantní auto působí při detailním pohledu trochu nedokončeně.
Osud projektu tak nakonec nejspíš bude záviset na čínských partnerech, kteří se mají postarat právě o onu zázračnou elektrickou složku. Baterie má dodávat hongkongská firma Desten Group a zařízení pro dobíjení elektromobilů Piëch má mít na svědomí čínská Quingdao Tgood Electric Company.