Servis se zatím postupně rozjíždí, stále ale ještě nemá dostatek mechaniků, kteří si s americkými elektromobily poradí. „Máme tady techniky z jiných evropských servisních center, kteří provádí školení a základní opravy a servis,“ řekl LN manažer servisu Tomáš Novotný.
Majitelé vozů Tesla, kterých v Česku podle údajů ministerstva dopravy jezdí více než 400, už nebudou muset do Rakouska či Německa na - jak říkají - servisní výlety. Ušetří nejen čas ale i peníze. Ceny servisních prací mají být nižší než ve zmíněných zemích.
Šéf Tesly Elon Musk letos na svém twitterovém účtu avizoval, že firma nabídne prodej svých vozů přes internet i v těch evropských zemích, kde dosud automobilka dosud přítomná není. Česko patří do regionu označovaného jako „Ostatní Evropa“, pro který zatím vozy objednávat nejde a nejde ani používat část služeb. Muskův plán počítá s tím, že zákazníci auta objednají přes internet a právě v servisu si je vyzvednou.
„Výdejní místo v Česku je sice v plánu, ale zatím není jasno, kdy by se mohlo otevřít. Priorita je teď zaběhnout servis,“ popisuje Novotný.
Tesla je ve ztrátě skoro tři čtvrtě miliardy dolarů. Mnohem více, než se čekalo |
Kalifornská Tesla je v současnosti největší výrobce elektromobilů na světě. Prodeje firmě v posledních měsících rychle rostou s tím jak se podařilo rozjet výrobu levnějšího modelu 3, jehož ceny v Evropě v současnosti začínají v přepočtu zhruba na 1,3 milionu korun (do Evropy se nedováží nejlevnější verze). I tato částka je ale výrazně nižší než ceny větších modelů S a X, které stojí obvykle mezi dvěma a třemi miliony.
Češi si loni i bez asistence oficiálního zastoupení ze zahraničí dovezli 85 nových tesel a dalších 43 ojetých. Mezi novými auty byla Tesla čtvrtým největším prodejcem elektrických automobilů v Česku.
Nadpoloviční většina majitelů více než čtyř stovek elektromobilů Tesla v Česku je z Prahy a jejího okolí. Celých 21 vozů je registrováno v sedmitisícových Černošicích. Pro srovnání v Brně, které má padesátkrát více obyvatel, jich je 35.