Lidovky.cz

Ekonomika

VIDEO: Škoda představila novou Octavii RS kvůli koronaviru ‚na dálku‘. Čtyři varianty budou na elektriku

Sportovní Škoda Octavia RS iV foto: ČTK

Praha - Škoda Auto bude nabízet čtyři varianty nové generace modelu Octavia na elektrický pohon. Vrcholem nabídky bude sportovní Octavia RS iV s výkonem 245 koní. Tu bude pohánět benzinový motor 1,4 TSI kombinovaný s elektromotorem. K zákazníkům dorazí v druhé polovině roku. Novinku měla prezentovat na autosalonu v Ženevě, který organizátoři kvůli hrozbě šíření koronaviru zrušili.
  9:00

Méně sportovní Octavia iV s plug-in hybridním pohonem nabídne celkový systémový výkon 204 koní. Dvě verze eTEC o výkonu 110 a 150 koní budou využívat jako první vozy značky mild-hybridní technologii. Vyrábět se začnou v létě.

Sportovní Škoda Octavia RS iV
Škoda Octavia RS iV

„Poprvé jsme u sportovního vrcholného modelu použili plug-in hybridní pohon, který u nového vozu Octavia RS iV nabízí zvýšený výkon a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise CO2,“ uvedl člen představenstva společnosti odpovědný za oblast Technického vývoje Christian Strube.

Letošní ročník autosalonu v Ženevě byl kvůli koronaviru zrušen

Novinku kvůli zrušenému autosalonu představuje předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier na komunikačních kanálech značky a na sociálních sítích.

Benzinový agregát Octavie RS má výkon 150 koní a 85 koní dodává elektromotor. Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje vůz z nuly na 100 km/h za 7,3 vteřiny. Maximální rychlost je 225 km/h. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku. Vedle hybridní verze Škoda nabídne i RS Octavie s čistě benzinovým a dieselovým agregátem.

Model Octavia iV bude mít dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km. Emise CO2 budou 30 g/km. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie obou vozů iV má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Konektor k nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním nárazníku na straně řidiče. Klasická 12V baterie se nachází v zavazadlovém prostoru.

Octavia bude prvním modelem značky se dvěma variantami motoru eTEC s mild-hybridní technologií. U tříválcového motoru 1,0 TSI a čtyřválcového 1,5 TSI v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG je použitý řemenový startér-generátor a lithium-iontový akumulátor o napětí 48V s kapacitou 0,6 kWh. Mild-hybridní technologie umožňuje shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění a ukládat ji do baterie. 

Tato elektrická energie je následně použita pro podporu spalovacího motoru startér-generátorem. Systém také umožňuje plachtění se zcela vypnutým spalovacím motorem. Jakmile je opět vyžadován výkon motoru, nastartuje spalovací motor.

Škoda v současnosti nabízí zákazníkům devět modelových řad. V roce 2019 dodala zákazníkům celosvětově 1,24 milionu vozů.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.