Zástupci firmy oznámili, že do jednoho roka začne prodávat auta s pohonem na stlačený vzduch na indickém trhu. Výhodou takového automobilu je především ekologický provoz - v městském provozu totiž nevylučují žádné škodlivé emise.
Koncept automobilu poháněného vzduchem představil bývalý francouzský mechanik Formule 1 Guy Negre pro v Lucembursku sídlící firmu MDI již v roce 2002. Nicméně až zakoupení výrobní licence společností Tata Motors loni v létě dalo automobilu reálnou naději na uvedení do sériové výroby. Indové plánují vyrábět pětidveřový automobil, jehož celková hmotnost by činila zhruba 350 kilogramů, a jeho cena by se pohybovala kolem 100 tisíc korun. Nádrže na vzduch vyrobené z karbonových vláken by bylo možné naplnit stlačeným vzduchem do tří minut. Automobil by byl poháněn výhradně stlačeným vzduchem pouze do rychlosti 50 km/h. Ve vyšších rychlostech by jako dodatečný zdroj sloužil benzin nebo nafta.
Tata Motors zůstane podle Negreho zatím jediným licencovaným výrobcem a bude moci auta dodávat pouze na indický trh. V budoucnu by měly v různých zemích vznikat specializované továrny na výrobu vzduchem poháněného vozu. Negre uvedl, že hodlá oslovovat investory, kteří by byli ochotni zakládat vlastní továrny a až 80 procent komponent vozu by pocházelo z domácích zdrojů.
Koncept automobilu poháněného vzduchem představil bývalý francouzský mechanik Formule 1 Guy Negre pro v Lucembursku sídlící firmu MDI již v roce 2002. Nicméně až zakoupení výrobní licence společností Tata Motors loni v létě dalo automobilu reálnou naději na uvedení do sériové výroby. Indové plánují vyrábět pětidveřový automobil, jehož celková hmotnost by činila zhruba 350 kilogramů, a jeho cena by se pohybovala kolem 100 tisíc korun. Nádrže na vzduch vyrobené z karbonových vláken by bylo možné naplnit stlačeným vzduchem do tří minut. Automobil by byl poháněn výhradně stlačeným vzduchem pouze do rychlosti 50 km/h. Ve vyšších rychlostech by jako dodatečný zdroj sloužil benzin nebo nafta.
Tata Motors zůstane podle Negreho zatím jediným licencovaným výrobcem a bude moci auta dodávat pouze na indický trh. V budoucnu by měly v různých zemích vznikat specializované továrny na výrobu vzduchem poháněného vozu. Negre uvedl, že hodlá oslovovat investory, kteří by byli ochotni zakládat vlastní továrny a až 80 procent komponent vozu by pocházelo z domácích zdrojů.