Je potom úsměvné sledovat dotazy některých novinářů směřované například na zástupce značky Škoda na to, zda je rozumné představit právě v době zpomalení ekonomiky automobil segmentu SUV.
Právě nový produkt značky Škoda s označením Yeti byl jednou z největších sériových novinek na autosalonu. Škoda Yeti se, alespoň prozatím, jeví jako povedený vůz. Dobrou zprávou je, že je postaven na podvozku modelu Octavia, což nemusí být díky kompaktní délce 4,2 m (stejná jako u typu Roomster) na první pohled zřejmé.
Svůj příspěvek mezi automobily se zvýšeným podvozkem a aurou terénního dobrodružství ukázal například také Lexus s novou generací modelu RX, opomenout nelze ani Peugeot 3008 nebo zvýšené verze Audi A4 nebo Saabu 9-3.
Nejen terén, i sport Vozy SUV samozřejmě nejsou z čistě finančního pohledu tak racionální jako standardní „nízké“ modely. To stejné platí také pro sportovně zaměřené automobily, kterých bylo na výstavišti víc než dost. Obrovskou pozornost na sebe strhávalo Ferrari 599XX. Řidičské vášně dokáže bezpochyby navodit také Porsche 911 GT3, stejně tak jako desetiválcová verze Audi R8 či ostré provedení kupé Audi TT RS. Své na téma sportovní verze standardní modelové řady řekla také Mazda s typem 3 MPS a především Renault, který se pochlubil modely Mégane RS a modernizovaným Cliem Sport.
Ovšem stranou sportovních vozů nezůstaly ani menší firmy zabývající se návrhem automobilů. Většině z nich je společným jmenovatelem elektrický pohon, který se právě u sportovních vozů ukazuje jako velmi „in“.
Zajímavé kupé Z-One připravila jihoafrická společnost Perana, pro niž připravilo design milánské studio Zagato na základě Chevroletu Corvette (v tomto případě se drží osvědčeného zážehového osmiválce). To Fisker Karma nebo FrazerNash Namir či Rinspeed iChange jdou zcela v duchu elektřiny.
Elektřina hraje důležitou roli také v nových generacích sériových hybridních vozů Honda Insight a Toyota Prius, které měly v Ženevě svoji evropskou premiéru.
Koncepční vize Na autosalonech jsou tradičně nejpřitažlivější především koncepční vozy různého zaměření, které naznačují směr, jakým se hodlají jednotlivé značky vydat. Současně z nich lze vycítit trendy, které jednotlivé automobilky objevily v chování zákazníků, a jimž se snaží vyjít vstříc. Když se podíváme na koncepty BMW řady 5 Gran Turismo, Ford Iosis MAX, Hyundai ix-Onic, Nissan Qazana, Dacia Duster nebo dokonce Aston Martin Lagonda, zjistíme, že i když jde o velmi rozdílně zaměřená auta, spojuje je snaha o spojení různých vlastností, které byly ještě donedávna považovány za navzájem se vylučující.
Většinou se snaží kombinovat každodenní praktičnost a značnou vnitřní prostornost s expresivním vzhledem, který nepostrádá prvky vozů SUV, a současně se snaží propagovat i svůj sportovní naturel. Lze tedy předpokládat, že nejrůzněji pojatých kříženců, pro které se vžilo označení crossover, bude v nejbližší budoucnosti přibývat. Auta pro normální lidi Na autosalonu byly k nepřehlédnutí ona zmiňovaná SUV a sportovní auta, která často zastiňovala různé premiéry nových generací současných modelů. Z nich je potřeba jmenovat například nové provedení Volkswagenu Polo, zbrusu nový Renault Scénic, Chevrolet Spark, Mercedes-Benz třídy E ve verzi sedan a kupé, Seat Exeo v provedení kombi označovaném ST, nebo praktickou Toyotu Verso.
Právě nový produkt značky Škoda s označením Yeti byl jednou z největších sériových novinek na autosalonu. Škoda Yeti se, alespoň prozatím, jeví jako povedený vůz. Dobrou zprávou je, že je postaven na podvozku modelu Octavia, což nemusí být díky kompaktní délce 4,2 m (stejná jako u typu Roomster) na první pohled zřejmé.
Svůj příspěvek mezi automobily se zvýšeným podvozkem a aurou terénního dobrodružství ukázal například také Lexus s novou generací modelu RX, opomenout nelze ani Peugeot 3008 nebo zvýšené verze Audi A4 nebo Saabu 9-3.
Nejen terén, i sport Vozy SUV samozřejmě nejsou z čistě finančního pohledu tak racionální jako standardní „nízké“ modely. To stejné platí také pro sportovně zaměřené automobily, kterých bylo na výstavišti víc než dost. Obrovskou pozornost na sebe strhávalo Ferrari 599XX. Řidičské vášně dokáže bezpochyby navodit také Porsche 911 GT3, stejně tak jako desetiválcová verze Audi R8 či ostré provedení kupé Audi TT RS. Své na téma sportovní verze standardní modelové řady řekla také Mazda s typem 3 MPS a především Renault, který se pochlubil modely Mégane RS a modernizovaným Cliem Sport.
Ovšem stranou sportovních vozů nezůstaly ani menší firmy zabývající se návrhem automobilů. Většině z nich je společným jmenovatelem elektrický pohon, který se právě u sportovních vozů ukazuje jako velmi „in“.
Zajímavé kupé Z-One připravila jihoafrická společnost Perana, pro niž připravilo design milánské studio Zagato na základě Chevroletu Corvette (v tomto případě se drží osvědčeného zážehového osmiválce). To Fisker Karma nebo FrazerNash Namir či Rinspeed iChange jdou zcela v duchu elektřiny.
Elektřina hraje důležitou roli také v nových generacích sériových hybridních vozů Honda Insight a Toyota Prius, které měly v Ženevě svoji evropskou premiéru.
Koncepční vize Na autosalonech jsou tradičně nejpřitažlivější především koncepční vozy různého zaměření, které naznačují směr, jakým se hodlají jednotlivé značky vydat. Současně z nich lze vycítit trendy, které jednotlivé automobilky objevily v chování zákazníků, a jimž se snaží vyjít vstříc. Když se podíváme na koncepty BMW řady 5 Gran Turismo, Ford Iosis MAX, Hyundai ix-Onic, Nissan Qazana, Dacia Duster nebo dokonce Aston Martin Lagonda, zjistíme, že i když jde o velmi rozdílně zaměřená auta, spojuje je snaha o spojení různých vlastností, které byly ještě donedávna považovány za navzájem se vylučující.
Většinou se snaží kombinovat každodenní praktičnost a značnou vnitřní prostornost s expresivním vzhledem, který nepostrádá prvky vozů SUV, a současně se snaží propagovat i svůj sportovní naturel. Lze tedy předpokládat, že nejrůzněji pojatých kříženců, pro které se vžilo označení crossover, bude v nejbližší budoucnosti přibývat. Auta pro normální lidi Na autosalonu byly k nepřehlédnutí ona zmiňovaná SUV a sportovní auta, která často zastiňovala různé premiéry nových generací současných modelů. Z nich je potřeba jmenovat například nové provedení Volkswagenu Polo, zbrusu nový Renault Scénic, Chevrolet Spark, Mercedes-Benz třídy E ve verzi sedan a kupé, Seat Exeo v provedení kombi označovaném ST, nebo praktickou Toyotu Verso.