Lidovky.cz

Praha získává velkou oblibu u čínských turistů. Díky zamilovanému filmu

  9:24
PEKING - Nejprve to bylo Thajsko a Seattle, kde díky filmovým kasovním trhákům začal stoupat počet čínských turistů. A nyní se další destinací, které se postaral úspěšný film o čínský turistický boom, stává Praha, napsal list Jing Daily.

Zahrady po Pražským hradem foto: Lidové noviny

Země po celém světě se snaží získat přízeň neustále se rozrůstající masy značně utrácejících čínských turistů, nyní se zdá, že vítězný tiket získala Česká republika, která v letošním roce zaznamenala podstatný nárůst počtu přijíždějících turistů.

Podle nedávno zveřejněných statistik celková útrata čínských turistů v České republice stoupla v první polovině letošního roku o 119 procent a v červnu čínští návštěvníci překonali ve výši útraty do té doby dominující ruské turisty. Číňané se nyní starají až o 26 procent veškeré útraty zahraničních turistů v zemi.

Číňané rozhazují v Česku. V útratách už předstihli turisty z Ruska

Česká vláda se zemi usilovně snaží propagovat pro čínské turisty. Nyní jí při tomto úsilí přišel na pomoc film Jen my víme kde, který se jako vůbec první čínský film odehrává v Praze.

Tento čínsko-český romantický snímek, který měl čínskou premiéru na Valentýna, vystoupal na první příčku kasovního žebříčku a diváci po jeho zhlédnutí básní o pražských uličkách dlážděných kočičími hlavami a Starém městě, kde se natáčelo.

Reklama na Prahu

Film prakticky funguje jako reklama na Prahu, když sleduje mladou, šik a pohlednou čínskou dívku, která na nejmalebnějších místech města pátrá po dávno ztracené lásce své babičky - a přitom sama najde lásku pohledného mladíka.

Přeslazenost a místy nelogičnost děje čínské diváky nijak neodrazují a krom toho, že na něj houfně míří do kin, pouštějí si ho také stále dokola na internetu.

Úspěch tohoto filmu nyní v Praze vyvolává stejný efekt jako v roce 2013 dobrodružná komedie Ztraceni v Thajsku, zatímco Seattle zažil zvýšený příliv návštěvníku po romantické komedii Hledá se pan pravý.

Tento účinek přiměl i další země, aby začaly nabízet své exteriéry do čínských filmů. V květnu, když na návštěvu Číny přijel indický premiér Naréndra Módí, uzavřela Indie s Čínou tři dohody o koprodukčních filmech, kdy Indie doufá, že se jí podaří dohonit své regionální sousedy co do počtu přilákaných čínských turistů. Aby byla šance na úspěch co největší, napíše scénář jednoho z filmů scénárista snímku Ztraceni v Thajsku.

Na zvýšený počet turistů mířících do Prahy zareagovaly také aerolinky. Od začátku září začne letecká společnost Hainan Airlines vůbec poprvé provozovat přímé letecké spojení mezi Pekingem a Prahou; dostupnost přímých letů je pro čínské turisty důležitá, protože mají relativně krátké dovolené a nechtějí zbytečně ztrácet čas na cestách.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.