Lidovky.cz

BMW řady 7: luxus a sport

Ekonomika

  10:38
Ustálená jízda rychlostí 200 km/h, vyhýbací manévry ve „stošedesátce“, slalom rychlostí 120 km/h nebo jízda s vypnutým stabilizačním systémem na vodou skrápěné úzké silničce. To všechno a ještě mnoho dalšího jsme zažili při prvním setkání s novou generací BMW řady 7.

BMW řady 7 foto: Foto BMW

V modelu 750i vybaveném přeplňovaným osmiválcem s výkonem 407 koní jsme jezdili na přísně střeženém testovacím polygonu mnichovské automobilky, který leží u francouzského města Miramas nedaleko Marseille.

BMW řady 7.Nová generace BMW řady 7, která se řadí do segmentu luxusních limuzín, se začne prodávat od listopadu letošního roku. Automobily daného segmentu jsou často nositeli nových technologií. Stejně je tomu i v případě řady 7, která má zcela přepracovanou palubní elektroniku a způsob ovládání. V BMW řady 7 si například můžete jako v počítači prohlédnout libovolné internetové stránky. Mapy navigačního systému dokáže zobrazit plasticky včetně hor a údolí. Do navigace lze zadávat cíle z domácího PC. Kromě mnoha dalších funkcí auto dokáže svoji polohu zaslat do mobilního telefonu.

Nová generace BMW řady 7 samozřejmě má pohon zadních kol (pohon 4x4 by se měl objevit později) a velmi tuhou karoserii z optimálním rozložením hmotnosti. Samozřejmostí je aktivní podvozek s nastavitelnou charakteristikou tlumičů, který může být doplněn soustavou stabilizátorů s proměnnou tuhostí. K tomu se dále přidává aktivní řízení umožňující měnit převod řízení. Novinkou je řízení zadních kol, které zlepšuje obratnost v nízkých rychlostech a zvyšuje stabilitu při rychlé jízdě. Jelikož se jeho činností snižují příčné síly působící hlavně na cestující vzadu, značně zvyšuje jejich komfort.

Charakter automobilu – tedy jeho podvozkových skupin i motoru s převodovkou a stabilizačního systému – se mění velmi snadno pouhým stiskem tlačítka umístěného vedle voliče samočinné převodovky. Řidič má k dispozici čtveřici režimů. Nejkomfortnější zajišťuje plavné a pohodlné svezení, zatímco nejsportovnější Sport+ dokáže reakce vozu zrychlit a jeho ovládání je mnohem přímější. S BMW řady 7 s délkou přesahující pětimetrovou hranici bylo možné na silničkách testovacího polygonu jezdit jako s obratným sportovním vozem. Jízdní testy i detailní technické prezentace jednotlivých konstrukčních skupin nového BMW řady 7 ukázaly nejsilnější stránku tohoto vozu. Ta spočívá v tom, že na jednu stranu dokáže být jak opravdovou tichou a konejšivou luxusní limuzínou, tak na stranu druhou také opravdu nečekaně ostrým a podmanivým sportovním náčiním.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.