Lidovky.cz

Nový Ford Ka s vůní Fiatu

Ekonomika

  13:59
V případě nové generace modelu Ka se Ford rozhodl navázat spolupráci s italským Fiatem. Proto nové Ka, přestože jezdí jako Ford a vypadá jako Ford, uvnitř voní po Fiatu.

Nový Ford Ka. foto: Ford

Původní Ford Ka se na mezinárodním autosalonu v Paříži v roce 1996 veřejnosti představil jako malý městský vůz hierarchicky postavený pod model Fiesta. Celkem se první generace vyrobilo téměř 1,5 milionu kusů, z toho se jen ve Velké Británii prodala přibližně třetina. Nabídka se postupem času dokonce rozrostla o sportovní verzi s označením SportKa a otevřený model StreetKa.

Interiér nového Fordu Ka.Druhá generace Fordu Ka, jejíž mezinárodní prezentace proběhla na ostrově Ibiza, opět vychází z filozofie kinetického designu. Ford se netají tím, že auto je navrženo především pro mladé zákazníky, kteří vyznávají nejnovější a často odvážné designové trendy.

Podle očekávání tak i nejmenší Ford přesně zapadá do atraktivního designérského stylu značky Ford.

Standardní prostor
Zatímco první „Káčko“ bylo typické umístěním kol co možná nejvíce do rohů karoserie, nová generace díky vyšší stavbě karoserie tuto vizuální stránku trochu potlačuje. Možná že v této chvíli je třeba zdůraznit, že druhá generace Fordu Ka sjíždí ze stejné výrobní linky v polském závodě Fiatu, kde se montuje i retro model Fiat 500. Avšak bez této informace vás ani nenapadne hledat mezi oběma vozy jakoukoli vzhledovou spojitost. Tu vlastně neobjevíte ani po otevření dveří. Jediné, co prozrazuje, odkud nové Ka přichází, je typická vůně interiéru vozů Fiat.
 
V tiskových materiálech Ford zmiňuje prostorný interiér pro čtyři pasažéry. V podstatě je to pravda. Na předních sedadlech máte vzhledem k velikosti vozu pocit nadprůměrného prostoru. Vzadu je to horší, a pokud vše zprůměrujete, vychází přesně to, co píše Ford.

Na moderně tvarované přístrojové desce naleznete vše, co od moderního auta očekáváte. Počínaje barevnými kombinacemi až po klimatizaci či rozhraní Bluetooth pro připojení mobilního telefonu. Nové Ka si totiž můžete přizpůsobit podle svého vkusu. Pokud se nechcete zaobírat detaily, připravil pro vás Ford trojici individuálních provedení, která i osobitě pojmenoval - Digital Art má styl pouliční módy, Grand Prix evokuje sportovní téma a Tattoo ukazuje nespoutanost.

Hlavně do města
Pokud jde o motory, je nabídka omezenější. K dispozici je zážehová dvanáctistovka s výkonem 69 k, nebo turbodiesel 1,3 litru s výkonem 75 k. K sériové výbavě obou motorizací patří protiblokovací systém ABS a také elektronický rozdělovač brzdné síly EBD. V sérii však najdete také jen čelní airbagy, za boční a okenní si je třeba připlatit.

Testy ukázaly, že Ka je typickým městským vozem. Jeho jízdní vlastnosti jsou jisté a pro daný účel zcela bezproblémové, ukázalo se ale, že kdo si chce za volantem užít více zábavy, měl by raději sáhnout po větší Fiestě, která má přeci jen dospělejší jízdní projev.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.