Lidovky.cz

Volkswagen Golf Plus je vyšší alternativou vhodnou do města

Ekonomika

  18:44
S přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI a automaticky řadící převodovkou Volskwagen Golf Plus v testu přesvědčil, že je promyšlenou alternativou klasických hatchbacků či kombi nižší střední třídy.

Volkswagen Golf Plus foto: VolkswagenReprofoto

Verze Plus Golfu ukazuje, že stále existuje prostor pro objevování nových druhů automobilů. V roce 2004, kdy se dostal na trh, patřil alespoň na evropském trhu mezi velmi novátorské.

Koncepcí karoserie, která v rámci nižší střední třídy spojí někde uprostřed pomyslného trojúhelníku klasický hatchback, kombi a MPV, dokáže totiž nabídnout mnoho rozmanitých vlastností. Toto pojetí sice není zcela nové, již dříve bylo k vidění u některých japonských vozů (například Honda Civic Shuttle nebo Mitsubishi Space Runner), přesto má co nabídnout.

Jiný od prvního okamžiku
Stávající Golf Plus prošel v letošním roce celkovou modernizací, která mu díky nové masce chladiče a světlometům dodala atraktivnější vzhled. Kromě toho se ale v nabídce objevily i nové motory. K testu jsme měli k dispozici přeplňovanou zážehovou verzi 1,4 spojenou s dvouspojkovou převodovkou.

Jen co nastoupíte do Golfu Plus, interiér vám okamžitě prozradí jednu ze svých největších předností: ve srovnání s běžným hatchbackem nabídne mírně zvýšenou pozici sedadel. Snadnější nastupování a vystupování stejně jako lepší výhled z vozu jsou tedy nasnadě. Kromě toho je ale do interiéru, a zejména na posuvná a asymetricky dělená zadní sedadla, mnohem lepší přístup. To uživatelé ocení například při instalaci dětských sedaček.

Kvality jízdních vlastností standardního Volkswagenu Golf jsou známé, Golf Plus v tomto směru není výjimkou. I přesto, že je jeho koncepce podřízena především vysoké míře komfortu všem členům posádky, velmi příjemné je i samotné řízení. Na tom má podíl především velmi pečlivě naladěný podvozek, který překvapuje nejen trakcí, ale také ochotou k zatáčení.

Úsporný, ale i žíznivý. Volba je na řidiči

Volkswagen Golf Plus

Karoserie
Rozměry 4204x1759x1583 mm
Hmotnost 1363 kg

Motor
přeplňovaný 4válec, 1,4 l
Výkon
90 kW (122 k)/5000 min
Toč. moment
200 N.m/1500 min

Provoz
Zrychlení 0-100 km/h10,2 s
Nejvyšší rychlost 195 km/h
Komb. spotřeba 6,3 l/100 km

Cena 523 800 Kč

Použitý motor 1,4 l turbo s výkonem 122 koní kombinovaný s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou je zárukou přirozené dynamiky i kultivovanosti. Je ale potřeba počítat se značným rozptylem spotřeby. Je totiž možné jezdit za šest, ale také za 11 l/100 km.

Volkswagen postavil model Plus přesně mezi standardní Golf a provedení kombi také cenově. Ve srovnání s nepříliš mnoha konkurenty je základní cena o něco vyšší, kompenzuje ji však kvalitní provedení i následná vyšší cena na trhu ojetin.

Testovaný Golf Plus ukázal, že je ideálním vozem pro časté rodinné jízdy po městě, kde se uplatní vyšší stavba karoserie spojená s relativně malou délkou, stejně tak jako kultivovaný a při troše snahy i úsporný motor.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.