Verze Plus Golfu ukazuje, že stále existuje prostor pro objevování nových druhů automobilů. V roce 2004, kdy se dostal na trh, patřil alespoň na evropském trhu mezi velmi novátorské.
Koncepcí karoserie, která v rámci nižší střední třídy spojí někde uprostřed pomyslného trojúhelníku klasický hatchback, kombi a MPV, dokáže totiž nabídnout mnoho rozmanitých vlastností. Toto pojetí sice není zcela nové, již dříve bylo k vidění u některých japonských vozů (například Honda Civic Shuttle nebo Mitsubishi Space Runner), přesto má co nabídnout.
Jiný od prvního okamžiku
Stávající Golf Plus prošel v letošním roce celkovou modernizací, která mu díky nové masce chladiče a světlometům dodala atraktivnější vzhled. Kromě toho se ale v nabídce objevily i nové motory. K testu jsme měli k dispozici přeplňovanou zážehovou verzi 1,4 spojenou s dvouspojkovou převodovkou.
Jen co nastoupíte do Golfu Plus, interiér vám okamžitě prozradí jednu ze svých největších předností: ve srovnání s běžným hatchbackem nabídne mírně zvýšenou pozici sedadel. Snadnější nastupování a vystupování stejně jako lepší výhled z vozu jsou tedy nasnadě. Kromě toho je ale do interiéru, a zejména na posuvná a asymetricky dělená zadní sedadla, mnohem lepší přístup. To uživatelé ocení například při instalaci dětských sedaček.
Kvality jízdních vlastností standardního Volkswagenu Golf jsou známé, Golf Plus v tomto směru není výjimkou. I přesto, že je jeho koncepce podřízena především vysoké míře komfortu všem členům posádky, velmi příjemné je i samotné řízení. Na tom má podíl především velmi pečlivě naladěný podvozek, který překvapuje nejen trakcí, ale také ochotou k zatáčení.
Úsporný, ale i žíznivý. Volba je na řidiči
Volkswagen Golf PlusKaroserie Motor Cena 523 800 Kč |
Volkswagen postavil model Plus přesně mezi standardní Golf a provedení kombi také cenově. Ve srovnání s nepříliš mnoha konkurenty je základní cena o něco vyšší, kompenzuje ji však kvalitní provedení i následná vyšší cena na trhu ojetin.
Testovaný Golf Plus ukázal, že je ideálním vozem pro časté rodinné jízdy po městě, kde se uplatní vyšší stavba karoserie spojená s relativně malou délkou, stejně tak jako kultivovaný a při troše snahy i úsporný motor.