S automobily Subaru je to pokaždé stejné. Když se představí nový model, na první pohled a při první krátké zkušební jízdě působí poněkud rezervovaně jakoby obyčejně.
S automobily Subaru je to pokaždé stejné. Když se představí nový model, na první pohled a při první krátké zkušební jízdě působí poněkud rezervovaně – jakoby obyčejně. K jeho pochopení a poznání je totiž potřeba více času. Na rozdíl od například německých značek Subaru své přednosti nestaví tak zřetelně na odiv.
Příjemné překvapení na silnici
Podobné je to i s novou generací modelu Outback, která se spolu s technicky spřízněným typem Legacy začala prodávat na konci loňského roku. Není bez zajímavosti, že právě Subaru s tímto modelem stálo v roce 1995 u zrodu v současnosti stále oblíbenějších takzvaných terénních kombi se zvětšenou světlou výškou.
V případě nového Outbacku dělí jeho podvozek od země v nezatíženém stavu celých 20 cm, což je vzdálenost, která předčí i většinu běžných vozů SUV podobné velikosti. Díky tomu s ním není problém vyjet i mimo běžné silnice. Určitým omezením v terénu je sice relativně delší přední převis, v praxi se však průchodností vyrovná vozům SUV.
Vůz ovšem překvapí na běžných silnicích. Testovaná verze se čtyřválcovým zážehovým motorem 2,5 l a automatickou bezestupňovou převodovkou je zaměřená komfortně, čemuž odpovídá i naladění jednotlivých částí vozu.
A zejména podvozku, který velmi účinně "žehlí" povrch vozovky pod koly. Přejezd děr nebo hrbolů je nejen velmi tichý, ale také se minimálně přenáší do interiéru. Troufám si tvrdit, že je to jeden z vůbec nejpohodlnějších vozů své velikosti.
Podvozkem nabízené pohodlí je o to přitažlivější, že není na úkor jízdních vlastností. Ba právě naopak. Výborná je směrová stabilita ve vyšších rychlostech. Nízké těžiště dané plochou koncepcí motoru a velmi vyspělý stálý pohon všech kol vytvářejí základ pro značnou agilitu a zejména účinné držení stopy i v rychle projížděných zatáčkách.
Komfort a zase komfort
Nejlepší na tom všem ale je, že projev nové generace Subaru Outback je zcela přirozený a jakoby samozřejmý.
Pohodlí a bezstarostnost je patrná také z doslova sametového projevu motoru a bezestupňové převodovky. Připlatíte si za ni sice celých 60 tisíc korun, avšak pokud požadujete maximální komfort, jde o povinnou volbu.
Dobrá zpráva je, že převodovka účinně využívá potenciál motoru, takže se spotřeba při běžném ježdění udržuje pod hranicí 10 litrů na 100 km.
DATAKaroserie Motor zážehový 4válec, boxer, 2,5 l Provoz Cena 840 000 Kč |