Lidovky.cz

Suzuki SX4: dostupná čtyřkolka sází na účel a rozum

Ekonomika

  14:42
Suzuki SX4 s pohonem všech kol a zážehovým motorem 1,6 litru si na nic nehraje. Racionálně navržené, velmi univerzální auto, které za rozumné peníze zatraceně dobře plní všechny své funkce. A o to u rodinného auta jde.

Suzuki SX4 foto: Suzuki.czReprofoto

Základní koncepce Suzuki SX4 je prostá. Snaží se splnit úlohu praktického a víceúčelového automobilu pro použití ve městě i mimo něj. A daří se jí to. Dnes se takto pojatým vozům říká crossover, SX4 se ale přesto od většiny ostatních automobilů liší.

DATA

Rozměry 4150x1755x1605 mm
Zavazadlový prostor 270 l
Hmotnost 1200 kg
Motor zážehový 4válec, 1,6 l
Výkon 88 kW (120 k)/6000 min-1
Toč. moment 156 N.m/4400 min-1

Provozní vlastnosti
Zrychlení 0-100 km/h 11,5 s
Nejvyšší rychlost 175 km/h
Komb. spotřeba 6,5 l/100 km

Cena 439 900 Kč

Suzuki u tohoto modelu vsadilo na vyšší stavbu karoserie s kompaktními rozměry, kterou dodává jak s pohonem předních, tak i všech kol. A právě model 4x4 nabízí zvětšenou světlou výšku 190 milimetrů, kterou se dokonce drží mírně nad průměrem segmentu kompaktních SUV. Je ale zajímavé, že přesto jsou sedadla umístěna níže než v lehkých terénních vozech. A to je dobře, protože se na ně snadněji nastupuje. K sedadlům je potřeba ještě dodat, že mají překvapivě velký sedák a vzhledem k velikosti vozu nabízejí nečekané pohodlí.

Suzuki svůj v České republice nejprodávanější model v loňském roce modernizovalo. Mírně upraven byl vzhled karoserie, větší změny se dotkly zejména přístrojové desky. Přibyly příjemnější materiály a celkově je vzhled líbivější, deska si ale stále zachovává typickou jednoduchost, věcnost a přehlednost. Dospěleji působí například přístroje, mezi nimiž je nyní nově umístěn displej palubního počítače. Škoda, že ten se ovládá tlačítkem umístěným za volantem mezi přístroji.

Překvapivě zábavné svezení Suzuki SX4 se v kombinaci s pohonem všech kol dodává buď s nově nabízeným dvoulitrovým turbodieselem, nebo, jako v případě námi testovaného vozu, s vylepšeným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a výkonu 120 k. Použitý motor potěší živostí svého projevu. Při každém sešlápnutí plynového pedálu je z něj podmanivě cítit chuť po otáčkách. V rámci modernizace, která přidala 13 koní, došlo především na použití proměnného sání.

Dalšími úpravami se podařilo dosáhnout plnění emisní normy Euro 5, stejně jako snížení spotřeby paliva. Výrobcem udávané hodnoty 6,5 l/100 km, která je o 0,6 litru nižší než dříve, se nám sice nepodařilo dosáhnout, avšak našich naměřených 7,5 litru na 100 kilometrů můžeme považovat ze velmi slušný výsledek.

Pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou je samozřejmě určen hlavně na běžné silnice, kde nabízí překvapivě zábavné svezení, nicméně díky solidní světlé výšce dokáže SX4 projet i lehčím terénem.

Podvozek je spíše tužší, ale důležité je, že si dokáže s dynamikou vyšší karoserie účinně poradit. Naklánění automobilu je tedy překvapivě malé. Při jízdě také potěšil velmi malý průměr otáčení, který například v podzemních garážích zajistil nadstandardní obratnost.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.