Již šestá generace Astry by ráda udělala čáru za svým úspěšným, avšak nevýrazným předchůdcem. Na pohled je nepochybně atraktivní. Dynamické tvary nové Astry vycházejí z většího Opelu Insignia, což je vidět nejen zvenčí, ale také uvnitř. Interiéry obou aut jsou si velmi podobné, jen ta spousta tlačítek na efektním středovém panelu je u astry ještě titěrnější. Vyznat se v nich chce trochu času.
Stejně jako Insignia také nová Astra značně povyrostla a stala se jedním z největších aut své třídy. Uvnitř to už tak nevypadá, ladné křivky trochu snížily praktičnost. Místa je tu dostatek, ale ne tolik, jak byste podle velikosti auta očekávali.
To platí i pro kufr, jehož praktičnost lze zvýšit příplatkovým falešným dnem, které v nejvyšší ze svých tří poloh naváže na sklopené zadní sedačky. Efektní tvary s sebou nesou další nectnost mnoha nových aut, a sice špatný výhled do zatáček přes široké přední sloupky.
Astra stojí na nové podvozkové platformě s delším rozvorem i rozchody kol, která však zůstala tak trochu na půli cesty. Na rozdíl od některých svých úhlavních konkurentů jako VW Golf nebo Ford Focus nepoužívá složité, a tím pádem dražší víceprvkové zavěšení vzadu, nýbrž se spoléhá na klasickou vlečenou zadní nápravu, neobvykle doplněnou Wattovým přímovodem potlačujícím náklony v zatáčkách.
Styl jízdy určí spotřebu
Kompromisní řešení funguje dobře, Astra působí za všech okolností sebejistě, ráda zatáčí a zkoušený kousek dokázal dobře tlumit nerovnosti i na enormně velkých ráfcích s nízkoprofilovými pneumatikami. Možná to byla zásluha adaptivního odpružení "Flex-Ride" za příplatek 20 000 korun.
HodnoceníZa volantem +50 % |
Nová Astra jde s dobou a používá malé motory, jejichž potentnější verze dopují turbodmychadla. Nejsilnější je prozatím benzinová šestnáctistovka, civilizovaný motor s hladkým nárůstem výkonu a výkonem 180 koní.
Jako u všech podobných silných malých motorů přeplňovaných turby se i v tomto případě spotřeba značně odvíjí od stylu jízdy. Pokud sílu agregátu využíváte, pojedete za nějakých 11 litrů i více. Ale když se udržíte ve dvoumístných rychlostech, jde to i za sedm.
Příplatková výbava nové Astry obsahuje moderní vymoženosti, jako hlídání dopravních značek omezujících rychlost a jízdního pruhu, adaptivní světlomety nebo v této třídě unikátní nosič dvou jízdních kol, který se vysouvá ze zadního nárazníku, za 15 000 korun.
DATARozměry 4419x1814x1510 mm |