Základní model nespoléhá na přeplňování, pohání jej lehčí, pro BMW typický atmosférický šestiválec. Jeho název mate, má totiž ve skutečnosti objem 2,5 litru, který stačí k výkonu přesahujícímu dvě stovky koní a zrychlení na stovku pod sedm sekund. Na základní model slušná čísla...
Motor je o sto kilogramů lehčí než přeplňované verze většího třílitru, slibující výkony, jež přesahují tři stovky koní. A váha se v tomto případě počítá. Jak druhá generace BMW Z4 vyrostla, tak i ztěžkla. Ve srovnání s předchůdcem téměř o dva metráky.
Hodnocení
|
Což je znát v prostornějším interiéru, který vypadá mnohem lépe než dříve, a to i v základní verzi. Za příplatek jej lze "vyšperkovat" tak, že bude podobný kabinám mnohem dražších aut. Střecha se sama složí či rozloží za dvacet sekund, a to jen když vůz stojí.
Pokud je stažená, ubere téměř polovinu jinak poměrně velkého kufru a pro přístup k zavazadlům ponechá jen úzkou štěrbinu.
Vše pro sportovní jízdu
Tohle auto ale bylo stvořeno hlavně pro radost. Působivý je už výhled přes dlouhatánskou kapotu, na kterou se díváte z nízké sportovní sedačky.
Sedíte až za polovinou auta, díky čemuž výborně cítíte, jak se stáčí. Ke sportovnější jízdě jsou přizpůsobeny i perfektně rozestavěné pedály, kvůli kterým – a typicky "bavoráckému" zvuku řadového motoru milujícího otáčky – budete podřazovat s meziplyny jen kvůli zábavě, aniž byste jeli rychle.
Akci nezkazí krátká řadicí páka přesné šestistupňové manuální převodovky a akurátní je i volant, který však nepodává tolik informací o situaci předních kol, jak by se u sporťáku slušelo. Na vině je elektromechanický posilovač, který šetří palivo.
Přitom podvozek je naopak poměrně tvrdý, i s adaptivními tlumiči v normálním režimu. Ne že by zrovna odskakoval na hrbolech v zatáčkách, ale nerovnosti nedokáže plně odfiltrovat, zvláště jejich rychlý sled.
Dva sportovnější režimy jsou použitelné jen na hladkých silnicích a kromě tuhosti odpružení mění i odezvu motoru na plynový pedál. Ten nejostřejší oddálí zásahy vypínatelného stabilizačního systému.
Úspora stovky kilogramů v přídi je znát. BMW Z4 v základní verzi má ideální rozložení hmotnosti a zatáčí mnohem raději než přeplňované verze, i když jeho zadní kola pohání méně koní. Takže záleží na prioritách. Tohle auto si ale hodně lidí koupí už jen kvůli tomu, jak vypadá. Je to takový moderní prototyp klasického "bouráku".
Technické parametry
|