Lidovky.cz

Volkswagen Scirocco R – velmi rychlá zábava, ale opět s omezením

Ekonomika

  10:38
Volkswagen Scirocco R je svérázné auto – alternativa ostrých hatchbacků i kupé. Dokáže být velmi rychlý, všestranný, a dokonce i praktický. Něco mu ale tak trochu chybí a leccos zase přebývá.

Volkswagen Scirocco R foto: Vokswagen

Pohon všech kol by se v některých situacích hodil, jenže by zvýšil hmotnost i cenu nejrychlejšího Scirocca. A kdo po něm touží, ať si pořídí "čtyřkolku" VW Golf R.

Tato auta mají ovšem mnoho společného. Předně motor, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním. V Sciroccu R má výkon 265 koní, ale působí, jako by byl ještě silnější.

Tohle auto je totiž opravdu rychlé. O svém potenciálu dá nahlas vědět již hutným duněním, které se ozve hned po nastartování. A nezklame ani po rozjezdu.

Čtyřválec má dost síly prakticky od volnoběhu a brzy poté, co ručička otáčkoměru mine dvojku, nadšeně táhne až do vysokých otáček, což u přeplňovaných motorů není samozřejmostí.

Volkswagen Scirocco R

Akci doprovází nabručený zvuk a zmíněné dunění, které ale začne Hlasitost ale ke sportovním autům patří. A když má Scirocco R příplatkovou šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, jako námi zkoušený vůz, při přeřazení na vyšší stupeň si krásně "odplivne".

Rychlostní skříň zkracuje zrychlení a prý i snižuje spotřebu. Umožňuje takřka okamžité změny převodů bez polevení zátahu – další stupeň má již předřazený. Lze ji ale občas zmást, což se projeví prodlevou srovnatelnou s klasickými "automaty".

Nařízená stabilita

Scirocco R nedává svým řidičům plnou kontrolu. Naštěstí má tak dobrý podvozek, že lecjakou řidičskou chybu odpustí. Také přilnavost je vynikající, a to i na rozbitějších silnicích.

Hodnocení

  • Za volantem 4 *
  • Rodina 2 *
  • Cena 3,5 *
Maximum je 5 *
Navíc si můžete vybrat, Scirocco R má standardně adaptivní odpružení se třemi režimy tuhosti, ovlivňující i práci posilovače řízení (bohužel elektromechanického, který do volantu nedodává tolik informací jako klasická hydraulika).

Nedotáčivost přirozenou pro auta s pohonem předních kol v zatáčkách neutralizuje zařízení simulující práci mechanického samosvorného diferenciálu, elektronicky řízené přibržďování vnitřního kola. Je to úsporné řešení, leč docela fungující.
Je tu ale jeden problém – stabilizační systém.

Volkswagen Scirocco R

Ne že by na něm bylo něco špatného, pracuje citlivě a ve sportovním režimu nechá auto v zatáčkách i trochu sklouznout. Jenže jej nelze vypnout, jen omezit. Že by Volkswagen nevěřil řidičským schopnostem svých zákazníků?

Přes všechnu kritiku je Scirocco R velmi zdařilé auto. Vypadá jako kupé, ale dokáže v relativním pohodlí pobrat čtyři pasažéry, jejich zavazadla a nezničí je ani na delších cestách.

Zkrátka auto, se kterým můžete jezdit denně. Zajímavý a velmi rychlý mix ostrého hatchbacku s kupé, navíc se štědrou výbavou a za rozumnou cenu. To je dobrá nabídka. Jen musíte zhodnotit, jakou cenu má pro vás svoboda za volantem.

Technická data

  • Rozměry 4248 x 1820 x 1394 mm
  • Zavazadlový prostor 312 l
  • Hmotnost 1364 kg
  • Motor přeplňovaný 4válec, 2,0 l
  • Výkon 195 kW (265 k)/6000 min-1
  • Toč. moment 350 N.m/2500 min-1
  • Zrychlení 0–100 km/h 5,8 s
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h
  • Komb. spotřeba 8,0 l / 100 km
  • Cena 854 600 Kč

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.