Pohon všech kol by se v některých situacích hodil, jenže by zvýšil hmotnost i cenu nejrychlejšího Scirocca. A kdo po něm touží, ať si pořídí "čtyřkolku" VW Golf R.
Tato auta mají ovšem mnoho společného. Předně motor, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním. V Sciroccu R má výkon 265 koní, ale působí, jako by byl ještě silnější.
Tohle auto je totiž opravdu rychlé. O svém potenciálu dá nahlas vědět již hutným duněním, které se ozve hned po nastartování. A nezklame ani po rozjezdu.
Čtyřválec má dost síly prakticky od volnoběhu a brzy poté, co ručička otáčkoměru mine dvojku, nadšeně táhne až do vysokých otáček, což u přeplňovaných motorů není samozřejmostí.
Akci doprovází nabručený zvuk a zmíněné dunění, které ale začne Hlasitost ale ke sportovním autům patří. A když má Scirocco R příplatkovou šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, jako námi zkoušený vůz, při přeřazení na vyšší stupeň si krásně "odplivne".
Rychlostní skříň zkracuje zrychlení a prý i snižuje spotřebu. Umožňuje takřka okamžité změny převodů bez polevení zátahu – další stupeň má již předřazený. Lze ji ale občas zmást, což se projeví prodlevou srovnatelnou s klasickými "automaty".
Nařízená stabilita
Scirocco R nedává svým řidičům plnou kontrolu. Naštěstí má tak dobrý podvozek, že lecjakou řidičskou chybu odpustí. Také přilnavost je vynikající, a to i na rozbitějších silnicích.
Hodnocení
|
Nedotáčivost přirozenou pro auta s pohonem předních kol v zatáčkách neutralizuje zařízení simulující práci mechanického samosvorného diferenciálu, elektronicky řízené přibržďování vnitřního kola. Je to úsporné řešení, leč docela fungující.
Je tu ale jeden problém – stabilizační systém.
Ne že by na něm bylo něco špatného, pracuje citlivě a ve sportovním režimu nechá auto v zatáčkách i trochu sklouznout. Jenže jej nelze vypnout, jen omezit. Že by Volkswagen nevěřil řidičským schopnostem svých zákazníků?
Přes všechnu kritiku je Scirocco R velmi zdařilé auto. Vypadá jako kupé, ale dokáže v relativním pohodlí pobrat čtyři pasažéry, jejich zavazadla a nezničí je ani na delších cestách.
Zkrátka auto, se kterým můžete jezdit denně. Zajímavý a velmi rychlý mix ostrého hatchbacku s kupé, navíc se štědrou výbavou a za rozumnou cenu. To je dobrá nabídka. Jen musíte zhodnotit, jakou cenu má pro vás svoboda za volantem.
Technická data
|