Lidovky.cz

Nejspolehlivější auta jsou od Audi a BMW

Ekonomika

  9:10
BERLÍN - Němečtí výrobci automobilů v čele s Audi a BMW letos počtvrté za sebou zvítězili v žebříčku neporuchovosti, který na základě údajů z minulého roku každoročně zveřejňuje německý autoklub ADAC. Auta od německého Fordu naopak loni patřila mezi nejporuchovější. Zrovna nejlépe si ale nevede ani Škodovka.

Do ušlechtilé třídy patří kromě Audi také další výrobci luxusních vozů BMW a Mercedes foto: Foto BMW

Škoda Fabia se umístila na podprůměrném 23. místě z 32 hodnocených malých vozů a Škoda Octavia na páté příčce mezi 11 hodnocenými vozy střední třídy.

Do ušlechtilé třídy patří Audi, BMW a Mercedes

ADAC zjistil, že německé automobily lze rozdělit do dvou skupin, na "ušlechtilou třídu" a zbytek. Do první patří kromě Audi také další výrobci luxusních vozů BMW a Mercedes.

Nejkvalitnější auta podle ADAC vyrábí Audi. Automobilka z bavorského Ingolstadtu obsadila první místa ve třech kategoriích díky modelům A2, A3 a A6. Mercedes C je nejspolehlivějším autem ve střední třídě, v třídě sportovních vozů a kabrioletů se nejlépe umístil BMW 3er Cabrio/Coupe. BMW X3 zase dopadl nejlépe mezi terénními automobily.

Za loňský rok tak obsadili němečtí výrobci první příčky v sedmi z osmi hodnocených třídách. Nejkvalitnějším velkým rodinným vozem (vanem) je Volkswagen Sharan. Pouze v kategorii malých vanů se nejlépe umístil francouzský Citroën Xsara/C4 Piccasso.

Nejporuchovější je Ford a Opel

V poli poražených naopak skončily značky Ford a Opel. Ford vyrábí nejporuchovější auta hned ve čtyřech třídách, v nichž se na chvostu umístily modely Ka, Mondeo, S-Max a Transit. Proti Opelu hovoří zejména poslední místo modelu Opel Signum v horní střední a horní třídě.

Mezi neněmeckými výrobci si nejhůře vedly francouzské automobilky Peugeot a Renault, což ale není ničím novým. Například Peugeot 307 byl v Německu loni nejporuchovějším vozem nižší střední třídy, Peugeot 206 CC zase v třídě sportovních vozů a kabrioletů. Absolutně nejhůře ze všech hodnocených vozů dopadl Renault Mégane, rok výroby 2003.

Kvalita klesá u japonských automobilů

Překvapivé podle expertů je, že z kvality dále ubraly japonské značky, které dříve platily za obzvlášť nezávadové. Nyní skončily mezi průměrem.

Nejspolehlivějším importovaným vozem na německém trhu však přesto byla Toyota Aygo, která je v třídě malých vozů téměř stejně neporuchová jako Audi A2.

Nejčastější příčinou poruch bývá vybitá baterie nebo nefungující elektronika. Tento trend je stále výraznější, loni činily problémy s elektrikou 40 procent všech poruch, což je o čtyři procenta více než v předchozím roce. ADAC to přičítá i rostoucímu množství elektrospotřebičů, které jsou běžnou výbavou aut.

Statistika, kterou ADAC sestavuje od roku 1978, je pro mnoho Němců rozhodujícím kritériem při rozhodování o koupi nového vozu. Aktuální výsledky jsou založeny na vyhodnocení 2,5 milionu z celkem 3,7 milionu loni zaznamenaných poruch, k nimž vyjížděli "žlutí andělé" ADAC.

Do statistiky ADAC zahrnuje pouze modely, které se beze změn vyrábí nejméně tři roky a jichž se v Německu za rok prodalo alespoň 10.000. Německá statistika tak nezahrnuje například zahraniční výrobce luxusních vozů jako Lexus nebo Infinion, neboť ty jsou na německých silnicích vzácným zjevem.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.