Lidovky.cz

Dárci krve budou jezdit s MHD zadarmo

Ekonomika

  17:40
MLADÁ BOLESLAV - Systém mladoboleslavské městské hromadné dopravy čekají po velké prosincové přeměně další dílčí změny. Od neděle budou platit upravené jízdní řády, do jejichž vzniku mohli promluvit svými návrhy občané města, od května pak začnou být autobusy zdarma pro lidi, kteří chodí darovat krev.

Slevy vznikly na základě podnětů občanů po zavedení nového dopravního systému. foto: Lidové noviny

Autobusy v Boleslavi mohli dosud zdarma jezdit děti a mladiství do 15 let, důchodci nad 70 let, rodiče, kteří pečují o dítě ve věku do čtyř let, a dále rodiče, kteří osobně pečují o dítě dlouhodobě zdravotně postižené nebo dlouhodobě těžce zdravotně postižené ve věku do 15 let.

Od května se k nim připojí i držitelé takzvané Janského plakety za dárcovství krve. "Je udělována bronzová za deset odběrů, stříbrná za 20 a zlatá za 40. Volné jízdné bude platit bez rozdílu pro všechny," řekl primátor primátor města Raduan Nwelati.

Po prosincové změně systému MHD, kdy byla předchozí síť zhruba dvou desítek linek nahrazena třemi páteřními linkami s intervaly 15 minut ve všedních dnech (o víkendech 45 minut), začnou další úpravy jízdního řádu platit již v neděli. Ty vznikly na základě podnětů občanů po zavedení nového systému."Tyto změny akceptují všechny požadavky lidí. Přišlo docela velké množství reakcí," podotkl primátor.

Dopravní podnik dostane dvakrát vyšší dotaci

Primátor zároveň informoval o nové smlouvě města s dopravním podnikem, kterou se Boleslav zavazuje podniku hradit prokazatelnou ztrátu z najetých kilometrů a změnit tak dosavadní model, při kterém město platilo podniku jen jednorázový příspěvek na rok. Ten byl však údajně příliš nízký na to, aby si podnik mohl vytvářet potřebné rezervy pro průběžnou obnovu vozového parku.

Zatímco dosud dopravce dostával od města příspěvek zhruba 16 milionů korun ročně, nyní by na základě nové smlouvy a odhadu prokazatelné ztráty v roce 2009 měl dostat asi 31,8 milionu korun. "Z toho si budou vytvářet rezervy, aby pravidelně obnovovali vozový park, jak to dělá každá jiná soukromá firma. Byla chyba, že se to nedělalo v minulosti, protože tím jsme se dostali do situace, kdy máme staré autobusy, musíme je obnovit a musíme na to najít finanční prostředky, které si firma nevytvářela," dodal primátor.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.