O měsíc později po premiéře na trase Vídeň - Břeclav začal pravidelný železniční provoz mezi Vídní a Brnem. Tehdy cesta trvala asi čtyři a půl hodiny. Dnes tuto vzdálenost urazí vlak Pendolino za třetinovou dobu. V počátcích rozvoje železnice jezdil mezi Brnem a Vídní pouze jeden pár vlaků. Dnes zajišťuje spojení mezi Vídní a Brnem devět párů přímých vlaků denně.
Výkon lokomotiv se za 170 let znásobil až 333krát. Zatímco výkon parního stroje byl kolem 30 koňských sil, dnešní největší lokomotivy na této trati mají výkon okolo 10.000 koňských sil.
Příjezdu prvního parního vlaku na území dnešní České republiky předcházelo otevření první koněspřežné železnice v Evropě, rovněž na území tehdejšího Rakouska-Uherska. Železniční provoz mezi Českými Budějovicích a rakouským Lincem byl zahájen v roce 1828.
České Dráhy si toto výročí připomenou slavnostním programem koncem června. Podrobnosti o oslavách zveřejní v následujících dnech, uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.