Do roku 2017 by měl její výrobce, akciová společnost Škoda Transporatation, dodat pražskému dopravnímu podniku 250 kusů této tramvaje. Jedna bude stát dopravní podnik přes 60 milionů korun.
"Doufám, že do roka budeme moci uvést do provozu jednu, nebo spíše dvě tramvaje 15T," řekl novinářům radní pro dopravu Radova Šteiner. Tramvaj teď čekají zkušební jízdy v areálu dopravních podniků, po třech až čtyřech týdnech vyjede do ulic. Zkoušet se bude bez zátěže i se zátěží, s cestujícími. "V zásadě to musí projet všechny koleje," řekl Pečený. Druhý vůz 15T dodá výrobce dopravnímu podniku v srpnu nebo v září.
|
Díky systému rekuperace, kterým je dnes údajně vybavena už většina pražských tramvají včetně starých, vyrábí elektromotor z energie vzniklé při brzdění elektřinu. Úspora u T15 je 15 až 30 procent, řekl Miloš Zelingr, technický ředitel akciové akciové společnosti VÚKV, která se zabývá vývojem a zkoušením kolejových vozidel.
"Design nové pražské tramvaje představuje zcela nový koncept vnějšího i vnitřního tvarového a prostorového řešení, který je postaven zejména na principu vizuální lehkosti," uvedl autor designu Patrik Kotas.
"Takto krásnou tramvaj jen tak někde nemají," řekl generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.