Tvrdil, že musel do vozu investovat a vyšší cenou si vynahrazuje "ekonomicky oprávněné náklady". Pražský magistrát na to nepřistoupil a muži odebral na dva roky průkaz řidiče taxislužby.
"Maximální cena je závazná pro všechny poskytovatele dotčené služby bez rozdílu. Argumentace stěžovatele, že jeho zákazníky tvoří zejména zahraniční klientela a podnikatelé, kteří mají vysoké nároky na 'jakost' poskytované služby, je tak zcela nepřípadná," uvedl v usnesení senát NSS s předsedou Radanem Malíkem.
Podle soudců je možné, že zákazníci dají přednost jízdě v komfortním autě před starým vozem. "Nelze z toho však vyvozovat závěr, že provozovatel kvalitnějšího vozidla je oprávněn svévolně účtovat zákazníkovi cenu vyšší, než je úředně stanovená maximální cena," uzavřel soud.
Taxa: Za tři kilometry 400 korun
Případ začal v roce 2006, kdy pražský magistrát provedl kontrolní jízdu taxikářovou Škodou Octavia. Jeli ze Staroměstského náměstí k hotelu v Drtinově ulici. Za tříkilometrovou jízdu trvající asi sedm minut si řidič účtoval 392 korun. Z dokladu vyplývá, že účtoval nástupní sazbu 90 korun, jízdné 99 korun za kilometr a šest korun 50 haléřů za minutu čekání. V kontrolním protokolu stojí, že řidič překročil maximální sazbu na území Prahy o 272 korun.
Stanovisko magistrátu později potvrdilo ministerstvo dopravy, které řidiči vyměřilo dvouletý distanc. Taxikář v kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu mimo jiné uvedl, že kvalitními službami pro turisty dělá dobré jméno Praze. Předražené vozy taxi přitom patří k hlavním problémům, na které upozorňují turisty směřující do Prahy zahraniční cestovní kanceláře a tištěné bedekry.