Výsledky jsou špičkové, když si představíte, že ten tunel je dlouhý téměř 2,5 kilometru, řekl novinářům Jaroslav Pohan, ředitel firmy CCE Praha s.r.o., která je dceřinou společností Metrostavu. Do šířky se raziči odchýlili o 12 milimetrů, do výšky o sedm. Státní norma je osm centimetrů.
K proražení tunelu došlo se zhruba třídenním předstihem, když pracovníci Metrostavu za den v letenských břidlicích zvládali tři takzvané záběry.
"Každý ten záběr znamená, že se navrtá asi metr dvacet dopředu, to se odstřelí, odvětrá, odveze a vystříká betonem," řekl Polák. Z obou konců raženého tunelu se tak denně urazilo až deset metrů.
Tunel Blanka je součástí severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu metropole. Investorem městského okruhu je magistrát. Většina silnice povede v tunelech, náklady na stavební práce by měly dosáhnout 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun. Tunelový komplex Blanka má být hotov v roce 2011.