"Výrazně by tak vzrostly náklady na provoz vlaku, které by museli platit cestující v podobě výrazně dražší jízdenky, nebo České dráhy. Proto tento speciální spoj v letní sezóně 2010 nepojede," uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Ztrátu při současných cenách jízdenek a pouhých deseti jízdách odhadl na pět milionů. Loni vlak jezdil od konce června do začátku září denně. Autovlak z Prahy do Splitu dráhy provozovaly od roku 2003 jako zvláštní spoj s týdenní frekvencí.
V roce 2006 tento spoj zrušily a v nové podobě jej znovu zavedly v roce 2007, tentokrát jako pravidelný každodenní rychlík, na který doplácejí veřejné rozpočty. V roce 2008 vlak přepravil 956 automobilů a motocyklů, loňská čísla dráhy nezveřejnily.
Chorvatsko je dlouhodobě nejoblíbenější prázdninovým cílem Čechů. Každoročně sem míří statisíce českých rekreantů, dvě třetiny Čechů se na Jadran dopravují vlastním vozem.