"Před čtyřmi lety jsme slíbili výstavbu nových stanic metra trasy A. Dnes tento slib naplňujeme," řekl Bém. Prodloužení trasy A je podle něj důležité především pro Prahu 6 a oblast Vítězného náměstí, ze kterého by po dostavbě měla ubýt autobusová doprava.
Na trase A za čtyři roky přibudou stanice Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Délka trasy pražského metra se tak prodlouží o více než šest kilometrů. Stavba bude stát asi 18,7 miliardy korun, Praha by ale měla získat zhruba osm miliard korun z fondů Evropské unie. Zakázku od dopravního podniku získalo sdružení společností Metrostav a Hochtief CZ.
Do budoucna se počítá s rozšířením trasy A na letiště Ruzyně přes zastávky Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle a Staré letiště. Magistrát předpokládá, že tento úsek bude zprovozněn do roku 2018.
Hlavní město zároveň plánuje stavbu metra D. Protínat má centrum metropole od Hlavního nádraží po Depo Písnice, ulehčit má především přetížené trase C. Podle plánů bude stát více než 40 miliard korun, stavba bude rozdělena do tří etap. Měřit bude 11 kilometrů a do Písnice povede přes náměstí Míru, Pankrác, Krč a Libuš. Moderní vozy budou řízeny dálkově.
V současné době dopravní podnik vybírá k trase metra D dodavatele projektové dokumentace. "Následně bude vyhlášeno výběrové řízení na výstavbu," řekl Bém. Podle ředitele DPP Martina Dvořáka by stavba mohla začít v roce 2012 nebo 2013.